پرسپولیس حریف الاهلی عربستان شد

0
213

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان می رود. سرخپوشان در شرایطی میزبان شدند که محل برگزاری این بازی مشخص نیست.

 مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و مرحله حذفی AFC کاپ از ساعت ۹:۳۰ امروز سه شنبه به وقت کوالالامپور در هتل ماریوت برگزار شد.

گزارش کامل این مراسم را در زیر می خوانید:

تقدیر از تیم های صعود کننده و حضور نمایندگان ایران
پندار خمارلو و امیرعلی حسینی نمایندگان باشگاه پرسپولیس در مراسم تقدیر کنفدراسیون فوتبال آسیا از حضور هشت تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ شرکت کردند. داتو وینسر دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا اولین سخنران این مراسم، ضمن تبریک به تیم‌های صعود کننده  به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ اعلام کرد؛ مسابقات امسال در سطح بسیار بالایی برگزار شد و اینکه این تیم‌ها توانسته‌اند به این مرحله برسند، کار بسیار سختی بوده است و قطعا شاهد مسابقات بهتری در این مرحله خواهیم بود.

داتو وینسر در پایان صحبت‌هایش از حضار خواست تجربه‌های خود را با یکدیگر تبادل کرده و سوالات خود را در این کلاس کاری از یکدیگر بپرسند تا مسابقات مرحله بعد به شکل بهتری برگزار شود. در ادامه، از نمایندگان تیم‌هایی که به این مرحله راه یافته بودند نیز تقدیر شد و نشان AFC به آنها اهدا گردید.

پرسپولیس درس عبرت شد!
بعد از آن، گزارشی از آنچه که تا به امروز در مسابقات گذشته است، مرور شد که در این بخش، به نمایندگان ایران و عربستان اشاره شد که این دو کشور مسابقات خود را در کشوری ثالث میزبانی کردند و عراق که در ایران از میهمانان خود میزبانی کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، به استانداردسازی مسابقات اشاره شد که از اهداف اصلی AFC است و در این راه عنوان شد که با هوادارانی که لیزر و یا نارنجک‌های دستی همراه می‌آوردند به شدیدترین شکل ممکن برخورد خواهد شد و اخطار AFC در این خصوص بسیار مطرح شد. در ادامه، اشاره‌ای هم به محرومیت یکی از نمایندگان ایران (پرسپولیس) شد که به دلیل تخلفات تماشاگران خود از یک بازی خانگی محروم شده است. ضمن اینکه لبنان هم یک بازی محروم شده بود.

آماری که پرسپولیس به خاطر محرومیت خلق نکرد
در آمارهایی که ارائه شد، به آمار حضور تماشاگران اشاره شد که امسال رشد خوبی داشته است و نکته حائز اهمیت در این میان این بود که بار دیگر به محرومیت یک نماینده از ایران اشاره شد و عنوان گردید با توجه به اینکه این باشگاه جزو پرتماشاگرترین باشگاه‌های آسیا است در صورت عدم محرومیت، انتظار میانگین تماشاگران بالاتری هم می‌رفت.

معرفی یک ایرانی به عنوان مدیر بخش استادیوم و امنیت
در بخش بعدی مراسم، مدیران بخش‌های مختلف معرفی شدند که در این قسمت شاهین رحمانی نماینده ایران نیز به عنوان مدیر بخش استادیوم و امنیت معرفی شد.

مسئولیت سنگینی که بر گردن پرسپولیس است
پاول رئیس کمیته مسابقات اعلام کرد که با توجه به اینکه در قانون جدید ۱۰ درصد تیم ملی و ۹۰ درصد عملکرد باشگاه‌ها تاثیرگذار است برای رنکینگ کشورها، تیم‌های حاضر در این مرحله با عملکرد خود تصمیم می‌گیرند که کشورشان در دو سال آینده چند نماینده در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا خواهند داشت.

ثبت نام تیم ها از فردا آغاز می شود
پنجره ثبت‌نام تیم‌ها از فردا باز خواهد شد و تا ۱۵ روز قبل از اولین بازی خواهد بود که بعد از این تاریخ، تیم‌ها نمی‌توانند بازیکنی تا آخر مسابقات به لیست خود اضافه و یا از آن حذف کنند.

حساسیت AFC در بازی استقلال خوزستان
به هنگام استفاده از لیزر و نارنجک، بازی استقلال خوزستان و الجزیره امارات به نمایش گذاشته شد که دقیقه ۸۶ استقلال خوزستان گل مساوی را به ثمر رساند و بعد از آن نارنجک دستی به زمین پرتاب شد که با اینکه تصویر نارنجک نبود اما AFC روی صدای آن که در فیلم به گوش می‌رسید، حساس شده و آن را به کمیته انضباطی گزارش کرده اند. بار دیگر جرایم اعمالی همچون لیزر، پرتاب نارنجک و مواد دودزا و … یادآوری شد و اعلام گردید که مبالغ جرایم مورد نظر اعمال و در صورت تکرار باشگاه‌ها از داشتن تماشاگر محروم خواهند شد.

تیم‌های AFC کاپ حریفان خود را شناختند
مراسم قرعه کشی مرحله حذفی AFC کاپ برگزار شد. در فینال غرب آسیا، نیروی هوایی عراق با الوحده سوریه روبرو می شود. در فینال منطقه آ.سه.آن، هوم یونایتد سنگاپور با سرس نگروس فیلپین بازی می کند.

در مرحله نیمه نهایی کلی هم تیم اف سی ایستکول تاجیکستان به مصاف برنده فینال آ.سه.آن می رود. در دیگر بازی نیمه نهایی هم تیم بنگولارو هندوستان به مصاف برنده فینال غرب آسیا خواهد رفت.

قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد
مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا هم انجام شد که بر این اساس پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم الاهلی عربستان خواهد رفت. العین هم به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت. پرسپولیس در دیدار نخست با الاهلی میزبان است ولی هنوز کشور بی طرف را برای این مسابقه معرفی نکرده است.

حریفان شرق آسیا هم مشخص شد
براساس قرعه کشی صورت گرفته تیم های شرق آسیا هم طبق برنامه زیر به مصاف هم می روند:

* شانگهای SIPG – گوانگژو اورگراند
* کاوازاکی – اوراواردز

به گزارش مهر؛ دیدارهای غرب آسیا در دور رفت روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد و در دور برگشت ۲۰ و ۲۱ شهریور برگزار خواهد شد و پرسپولیس ۳۱ مرداد میزبان الاهلی عربستان خواهد بود.