پرسپولیس به دنبال شکستن چند رکورد

0
200

پرسپولیس در ۵ دوره قبلی لیگ به قهرمانی رسیده و رکوردشکنی تبدیل به عادت فصول اخیر این تیم شده است. اولین رکوردشکنی این فصل را پرسپولیس انجام داد. این تیم که فصل گذشته را با فرم عالی در دیدار‌های خانگی به پایان رسانده بود در نخستین دیداری که میزبان بود هم برنده از زمین خارج شد تا با ۱۲ برد متوالی در دیدار‌های خانگی رکورددار شود. این رکورد پیش از این به پرسپولیس لیگ شانزدهم تعلق داشت.

پرسپولیس برای ثبت این رکورد، فولاد خوزستان، ماشین‌سازی، مس رفسنجان، پیکان، سایپا، نفت مسجدسلیمان، نساجی (۲ بار)، استقلال، گل‌گهر، آلومینیوم اراک و تراکتور را از پیش رو برداشت. پرسپولیس در صورت ادامه این روند می‌تواند به این رکودشکنی قانع نباشد و چندین حدنصاب لیگ برتر در معرض شکسته شدن توسط شاگردان یحیی گل‌محمدی قرار گرفته است.

تنها ۳ پیروزی تا رسیدن به رکورد تاریخ لیگ برتر

پرسپولیس فصل گذشته را با ۴ برد متوالی به پایان رساند و در این دوره هم در ۲ بازی نخست به پیروزی رسید تا در مجموع صاحب ۶ پیروزی پیاپی شود. رکورد بیشترین تعداد برد پیاپی در تاریخ لیگ برتر ۹ پیروزی است که چندین تیم آن را به صورت مشترک در اختیار دارند که یکی از آن‌ها پرسپولیس است که در ۵ بازی انتهایی لیگ ششم و ۴ بازی ابتدایی لیگ هفتم، ۳ امتیاز مسابقه را کسب کرد.

آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان ۳ حریف آتی پرسپولیس هستند که در صورتیکه پرسپولیس بتواند بر این حریفان غلبه کند با رکورد تاریخ لیگ برتر برابر می‌شود.

۴ بازی تا تبدیل شدن به شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ لیگ برتر

پرسپولیس فصل گذشته را با آمار تحسین‌برانگیز تنها یک شکست به پایان رساند. این تیم پس از باخت مقابل آلومینیوم اراک، ۲۰ بازی پیاپی در لیگ شکستی نداشت و با ۲ دیداری که در لیگ بیست و یکم بدون باخت پشت سر گذاشته است تعداد بازی متوالی بدون باخت خود را به ۲۲ رساند و فقط ۴ بازی با رکورد تاریخ لیگ برتر فاصله دارد.

پرسپولیس اواخر لیگ ششم و لیگ هفتم با فرم خیره‌کننده خود نه تنها رکورد بیشترین برد متوالی را به نام خود کرد بلکه رکورد بیشترین تعداد بازی پیاپی بدون شکست را هم به کسب کرد. این تیم در ۱۰ بازی پایانی لیگ ششم و ۱۶ بازی نخست لیگ هفتم باختی نداشت.

رسانه‌های ورزشی نوشتند؛ پرسپولیس در صورتیکه مقابل آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و صنعت نفت آبادان بازنده نباشد با رکوردی که ۱۴ فصل تیمی نتوانسته بود به آن دست پیدا کند برابر خواهد شد.

در مسیر رسیدن به رکورد بیشترین بازی پیاپی بدون باخت در خانه

پرسپولیس فصل گذشته را بدون شکست در خانه به پایان رساند. آخرین باخت این تیم به عنوان میزبان، به هفته بیست و هشتم لیگ نوزدهم باز می‌گردد که این تیم در یک بازی تشریفاتی مغلوب ذوب‌آهن شد. پرسپولیس در آن مسابقه با توجه به اینکه قهرمانی‌اش قطعی شده بود با تمام قوا به میدان نرفت و اگر در آن بازی نمی‌باخت اکنون در یک قدمی شکستن رکورد تاریخ لیگ برتر بود، ولی به هر حال سپاهان از لیگ سیزدهم تا پانزدهم، ۲۸ بازی متوالی شکستی نداشت و رکورددار تاریخ لیگ برتر است فولاد با ۲۵ بازی بدون شکست تا آستانه شکستن این رکورد رفت، ولی پرسپولیس آن‌ها را در رسیدن به این حدنصاب ناکام گذاشت و خود این فرصت را دارد تا شانس خود را امتحان کند البته سرخپوشان مسیر طولانی‌تری نسبت به ۲ رکورد قبلی برای شکستن این رکورد دارند.

پرسپولیس ۱۷ بازی است که در خانه متحمل شکست نشده و اگر بتواند تا هفته بیستم به عنوان میزبان باختی نداشته باشد به این رکورد تاریخ لیگ برتر هم خواهد رسید.