پرزیدنت ترامپ: کنگره پذیرش مهاجر از طریق لاتاری را لغو کند

0
164

با فاش شدن هویت عامل حمله تروریستی در نیویورک، رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد شدید از روند فعلی پذیرش مهاجر از طریق برنامه «قرعه کشی گرین کارت» از کنگره خواست درباره این برنامه تجدیدنظر کند. این در حالی است که دموکرات های کنگره موافق اصلاحات مهاجرتی آقای ترامپ نیستند.

پرزیدنت دونالد ترامپ که روز چهارشنبه ۱۰ آبان پیش از آغاز نشست کابینه دولت خود با خبرنگاران سخن می گفت، عامل حمله روز سه شنبه در نیویورک را حیوان نامید و گفت از کنگره می خواهم سریعا برنامه قرعه کشی ویزای مهاجرتی را لغو کند.

روز سه شنبه ۹ آبان «سیف الله سایپف» در ساعت شلوغ عصر با یک خودروی وانت به سمت مردم و دوچرخه سواران حمله کرد که دست‌کم ۸ نفر کشته و حدود ۱۷ نفر زخمی شدند. این حمله به نیویورک از زمان حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ شناخته شده است. مهاجم که تبار ازبکستانی دارد، بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت، سال ۲۰۱۰ به آمریکا مهاجرت کرد.

براساس قانونی که کنگره آمریکا سال ۱۹۹۰ تصویب کرده، هر سال حدود ۵۰ هزار نفر از کشورهای مختلف تحت برنامه موسوم به «روادید مهاجرتی گوناگونی» (Diversity Immigrant Visa) وارد آمریکا می شوند. در حال حاضر افراد در قرعه کشی شرکت می کنند و وزارت خارجه و امنیت داخلی آمریکا تک تک برندگان را مورد بررسی قرار می دهد و بعد با ویزا وارد کشور می شوند. آنها بعد از ورود به آمریکا دارای گرین کارت یا کارت اقامت دائم می شوند که بعد از ۵ سال می تواند به شهروندی شان منجر شود.

به گزارش صدا آمریکا؛ هدف این قانون تنوع سازی نژادی در آمریکاست.