پرزیدنت ترامپ پیشنهاد جمهوری اسلامی برای مذاکره به شرط لغو تحریم را رد کرد: نه، مرسی!

0
195

رئیس جمهوری ایالات متحده، مذاکره با جمهوری اسلامی به شرط لغو تحریم‌ها را رد کرد.

پرزیدنت دونالد ترامپ روز شنبه در توئیتر خود نوشت: «وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی می گوید جمهوری اسلامی خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می خواهد که تحریم ها برداشته شود. نه، مرسی!»

واکنش پرزیدنت ترامپ به اظهارنظر جدید محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی است که در گفتگو با یک رسانه آلمانی گفته بود که درهای مذاکره با آمریکا بسته نیست.

ایالات متحده از یکسال پیش از برجام خارج شد. دولت پرزیدنت ترامپ می‌گوید توافق هسته‌ای موجب توقف حمایت جمهوری اسلامی از گروه‌های تروریستی نشده است. آمریکا همچنین به برنامه موشکی جمهوری اسلامی معترض است. در ماه‌های اخیر کشورهای اروپایی هم خواستار توافق جدیدی با جمهوری اسلامی شده اند.

صدای آمریکا گزارش داد؛ در یک ماه اخیر تنش بین جمهوری اسلامی آمریکا افزایش یافته است. بعد از کشتن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و تلاش سپاه پاسداران برای آنچه انتقام از آمریکا نامیدند، منجر به سرنگونی یک هواپیمای مسافربری شد که ۱۷۶ نفر در آن کشته شدند. تاخیر جمهوری اسلامی در اعلام نقش سپاه در سرنگونی این هواپیما موجب خشم مردم شد و این هفته مردم در شهرهای ایران علیه حکومت راهپیمایی کردند.