پرزیدنت ترامپ: پیشرفت‌های زیادی در مورد جمهوری اسلامی به دست آمده

0
181

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه در حاشیه دیدار با اعضای کابینه‌اش دقایقی با خبرنگاران گفت‌و‌گو کرد و به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی در مورد جمهوری اسلامی گفت که «پیشرفت‌های زیادی در مورد جمهوری اسلامی» به دست آمده است. پرزیدنت ترامپ گفت: «آنها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای در اختیار داشته باشند. ما می‌خواهیم به آنها کمک کنیم. برخورد ما با آنها خوب خواهد بود و با آنها همکاری خواهیم کرد. ما از هر راهی که بتوانیم به آنها کمک خواهیم کرد. اما آنها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند. این را نیز بگویم که ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم.»

وی افزود: «[ضمنا] آنها نمی‌توانند دست به آزمایش موشک بالستیک بزنند.»

همچنین پرزیدنت ترامپ درباره نقش جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر نیز گفت که ایالات متحده خواستار خروج جمهوری اسلامی از یمن است.

در روزهای اخیر پرزیدنت ترامپ چند بار به خاطر رفتار حکومت جمهوری اسلامی هشدار داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۱ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود که جمهوری اسلامی در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد و باید بسیار مراقب باشد.

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه نیز در توئیتر گفته بود که به زودی تحریم‌های اساسی علیه جمهوری اسلامی اعمال خواهد شد. از جرئیات و زمان اعمال این تحریم‌ها خبری منتشر نشده است.

​به گزارش صدای آمریکا؛ رئیس جمهوری آمریکا یک روز پیشتر و در جریان دیدار با امیر قطر در کاخ سفید به جمهوری اسلامی برای «کارهای بسیار بدی» که انجام می‌دهد، هشدار داده و گفته بود «باید خیلی مراقب» باشند.