پرزیدنت ترامپ مصوبه کنگره برای ارائه کمک مستقیم به مردم آمریکا در برابر کرونا را امضا کرد

0
227

کاخ سفید شامگاه چهارشنبه ۲۸ اسفند اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده مصوبه کنگره برای ارائه کمک مستقیم به مردم آمریکا در برابر تاثیرات شیوع ویروس جدید کرونا «کووید۱۹» را امضا کرده است.

سنای آمریکا عصر چهارشنبه این لایحه را که پیشتر در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود، تایید و آن را برای امضا و تبدیل به قانون شدن، به کاخ سفید ارسال کرد.

ساعاتی پس از اعلام وضعیت اضطراری ملی توسط پرزیدنت ترامپ در روز جمعه، مجلس نمایندگان لایحه‌ای را برای ارائه کمک‌ مستقیم به کسانی که تحت تاثیر این بیماری قرار می‌گیرند تصویب کرد.

پرزیدنت ترامپ اندکی بعد، در پیامی در توئیتر از کار گروهی نمایندگان هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در کنگره استقبال کرد و نوشت، «مردم حقیقتا همراه یکدیگر شده‌اند. خوب است که می‌بینیم!»

رئیس جمهوری ایالات متحده از آن زمان هر روز به همراه تیم ویژه کاخ سفید برای مبارزه با کرونا در کنفرانس خبری حاضر شده و به تشریح اقدامات انجام شده و در دست اقدام پرداخته است.

پرزیدنت ترامپ روز چهارشنبه ۲۸ اسفند و ساعاتی پیش از امضای این لایحه گفته بود: «وضعیت ما با این ویروس، مثل یک نبرد می‌ماند. ما در یک نبرد با یک دشمن نامرئی هستیم؛ ولی پیروز این نبرد خواهیم بود.»

صدای آمریکا گزارش داد؛ پرزیدنت ترامپ تاکید کرده بود: «برنامه طرح کمک‌ها در کنگره خوب دنبال می‌شود. دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان فعالیت می‌کنند و خیلی زود به نتیجه خواهد رسید. ما می‌خواهیم در بهترین شکل ممکن، از دست این دشمن نامرئی خلاص شویم.»