پرزیدنت ترامپ محدودیت‌ها به خاطر شیوع کرونا را تا یک ماه دیگر تمدید کرد

0
192

رئیس جمهوری ایالات متحده روز یکشنبه محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با شیوع کرونا را تا پایان ماه میلادی آوریل (۳۲ روز دیگر) تمدید کرد.

پرزیدنت دونالد ترامپ غروب یکشنبه ۱۰ فروردین در کنفرانس خبری روزانه درباره مقابله با کرونا درباره کاهش رفت‌ و آمد و همچنین فاصله فیزیکی بین افراد گفت هر چه بیشتر رعایت کنیم زودتر از این بحران عبور خواهیم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که تا عید پاک (دو هفته دیگر)‌ محدودیت‌ها لغو شود اما روز یکشنبه او گفت که امیدوار است اوضاع از اول ماه ژوئن بهتر و به سوی عادی‌شدن برود.

تا روز یکشنبه ۱۰ فروردین در آمریکا ۱۴۲ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند که ۲۴۸۴ نفر جان خود را از دست دادند.

غروب جمعه پرزیدنت دونالد ترامپ لایحه دو هزار میلیارد دلاری که «بزرگترین بسته مشوق‌های مالی» تاریخ ایالات متحده نام گرفته را برای مقابله با شیوع کرونا امضا و ابلاغ کرد.

لایحه دو هزار میلیارد دلاری کمک به صنایع و کارگران آمریکایی که از شیوع ویروس کرونا خسارت دیده‌اند، پیشتر بعد از چند روز بحث، در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود.

رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری روز یکشنبه خود ابراز امیدواری کرد تست جدید تشخیص کرونا عرضه شود که می‌تواند در ۱۵ دقیقه جواب آزمایش را بدهد.

صدای آمریکا گزارش داد؛ آنتونی فاوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا موسوم به سی دی سی روز یکشنبه به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که ایالات متحده با میلیون‌ها مورد ابتلا به کووید- ۱۹ روبرو خواهد شد و احتمال دارد شمار قربانیان این ویروس در آمریکا ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر باشد.