پرزیدنت ترامپ: خواهان دشمنی با جمهوری اسلامی نیستیم؛ کافیست تماس بگیرند تا مذاکره کنیم

0
50

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۳فروردین در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت که آمریکا خواستار دشمنی با جمهوری اسلامی نیست اما آنها دشمنی می‌کنند و از این بابت هم پشیمان خواهند شد.

پرزیدنت ترامپ در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید تحت چه شرایطی حاضر است تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را در شرایطی که با ویروس جدید کرونا درگیر هستند لغو کند گفت: ببینید ما باید با آنها مذاکره کنیم. من فکر می‌کنم می‌توانیم خیلی سریع با جمهوری اسلامی بر سر یک توافق کار کنیم. تنها کاری که آنها باید بکنند این است که تماس بگیرند. آنها مردم مغروری هستند و رهبری آنها نیز مغرور است، مانند همه ما، مردم ما و ما هم مغرور هستیم. برای آنها سخت است که تلفن را بر دارند، برای آنها سخت است که یک ملاقات را ترتیب بدهند. اما می‌توانند مشکلات کشورشان را خیلی ساده حل کنند.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: ما خواستار دشمنی نیستیم، اما آنها با ما دشمنی می‌کنند و از این بابت پشیمان خواهند شد، طوری که قبلا هرگز نشده‌اند. تنها کاری که باید بکنند این است که تماس بگیرند، یا از کسی بخواهند که تماس بگیرد. کانال‌هایی است که ما می توانیم به سادگی در تماس باشیم.

پرزیدنت ترامپ در همین نشست خبری درباره دلیل هشداری که پیشتر به رژیم جمهوری اسلامی درباره حمله به نیروهای آمریکا منتشر کرده است گفت: «اطلاعاتی داریم که برنامه‌هایی در سر دارند … به رهبری جمهوری اسلامی، البته نه لزوما جمهوری اسلامی، توسط گروه‌هایی که مورد حمایت جمهوری اسلامی هستند، که این برای من یعنی جمهوری اسلامی.»

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که اگر گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی در عراق دست به حمله علیه نظامیان یا مواضع و اهداف آمریکایی بزنند، «عاقبت بسیار بدی برای آنها در پی خواهد داشت،» و در ادامه گفت از همین رو به آنها می‌گوئیم چنین اقدامی نکنید.

صدای آمریکا گزارش داد؛ پرزیدنت ترامپ پیشتر در توئیتی نوشت بود: جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش در حال برنامه‌‌ریزی برای اجرای یک حمله مخفیانه علیه نیروها و یا دارایی‌های ایالات متحده در عراق هستند. اگر چنین اتفاقی بیافتد، جمهوری اسلامی به واقع بهای بسیار سنگینی را خواهد پرداخت!