پرزیدنت ترامپ: جمهوری اسلامی به دردسر افتاده و تحریم‌ها موثر بوده‌اند

0
78

رئیس جمهوری ایالات متحده می‌گوید جمهوری اسلامی به خاطر مشکلات اقتصادی به دردسر افتاده اما آمریکا آماده مذاکره با جمهوری اسلامی است.

پرزیدنت دونالد ترامپ روز چهارشنبه ۲۴ مهر در کاخ سفید با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا، دیدار کرد. در حاشیه این دیدار، او به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رئیس جمهوری آمریکا از سیاست خارجی ایالات متحده و رویکرد آمریکا در مقابله با تنش ها در خاورمیانه از جمله در قبال جمهوری اسلامی دفاع کرد.

وی گفت: «جمهوری اسلامی به دردسر افتاده است. اقتصاد این کشور دچار مشکلات جدی شده است. تولید ناخالص داخلی دولت جمهوری اسلامی ۲۰ درصد سقوط کرد که بی سابقه است؛ شاید هم ۲۵ درصد. ما با جمهوری اسلامی گفتگو خواهیم کرد. آنها مایلند که گفتگو کنند. تحریم‌های اقتصادی و تعرفه هایی که بر جمهوری اسلامی و کشورهایی که با جمهوری اسلامی تجارت می کنند، به خوبی کار کرده است. جمهوری اسلامی نمونه جالبی است. خواهیم دید که گفتگو خواهند کرد یا نه. اگر گفتگو کنند خوب است؛ اگر گفتگو نکنند هم مشکلی نیست.»

به گزارش صدای آمریکا؛ ایالات متحده آمریکا می‌گوید توافق هسته ای با جمهوری اسلامی موسوم به برجام و لغو تحریم‌ها در رفتار رژیم حاکم بر این کشور تاثیر مثبتی نداشته است.