پرزیدنت ترامپ بسته حمایتی ۴۸۴ میلیارد دلاری برای کمک به اقتصاد آمریکا را امضا کرد

0
210

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، در مراسمی بسته کمک ۴۸۴ میلیارد دلاری به صنایع کوچک و متوسط اقتصاد آمریکا و بخش‌های درمانی و بهداشتی را امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بسته کمکی از سوی پرزیدنت ترامپ روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه در دفتر کار رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید امضا شد.

بر اساس این قانون کمک به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط برای حفظ کارکنان و نیروهای کاری آنها و همچنین کمک به بیمه بیکاری برای کسانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا کار خود را از دست داده‌اند، ادامه پیدا می‌کند.

استیون منوشن، وزیر خزانه داری آمریکا پیش از این با تشکر از رهبران هر دو حزب در مجلس نمایندگان و سنا برای توافق بر سر تصویب لایحه ۴۸۲ میلیارد دلاری گفته بود که بخش اعظم این پول برای اعطای وام به کسب‌و‌کارهای کوچک هزینه خواهد شد.

به گفته او از این پول ۳۱۰ میلیارد دلار به کسب و کارهای کوچک وام اضطراری داده می‌شود که می تواند حدود ۳۰ میلیون شغل را در سراسر کشور حفظ کند.

در پنج هفته گذشته، نزدیک به ۲۶ میلیون نیروی کار در آمریکا درخواست تسهیلات بیکاری کرده‌اند.

صدای آمریکا نوشت؛ پیش از این نیز بسته نجات اقتصادی ۲ هزار میلیارد دلاری برای کمک به کارگران و کارمندان و شرکت های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تصویب و اجرایی شده است.