پرزیدنت ترامپ: اگر جمهوری اسلامی قصد جنگ داشته باشد، رسما کارش تمام است

0
182

ر

تنها ساعتی بعد از اصابت یک راکت کاتیوشا به نزدیکی سفارت ایالات متحده در بغداد رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی به مقامات جمهوری اسلامی هشدار داد: «اگر جمهوری اسلامی قصد جنگ دارد، رسما کارش تمام است.»

پرزیدنت دونالد ترامپ یکشنبه غروب در توئیتر خود نوشت: «هیچ وقت آمریکا را تهدید نکن!»

رئیس جمهوری ایالات متحده در توئیت خود اشاره ای به راکت پرتاب شده به نزدیکی سفارت آمریکا نکرد.

شامگاه یکشنبه ۲۹ اردیبهشت به وقت محلی عراق اعلام کرد که یک راکت پرتاب شده به سمت منطقه به شدت محافظت شده «سبز» در بغداد، به نزدیکی سفارت آمریکا اصابت کرد.

ژنرال یحیی رسول یکی از سخنگویان ارتش عراق به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت راکت کاتیوشا نزدیک مجسمه «سربار گمنام» به زمین خورده است، که کمتر از یک مایل (۱.۶ کیلومتر) با سفارت آمریکا فاصله دارد.

خبرنگاران آسوشیتدپرس در شرق دجله، نقطه مقابل منطقه سبز، می‌گویند که ابتدا صدای یک انفجار شنیدند و بعد از آن برای یک مدت کوتاه صدای آژیر خطر در پایتخت به صدا در آمد.

با این حال به گزارش خبرگزاری دولتی عراق، این حادثه تلفات جانی در بر نداشته است. سفارت ایالات متحده در بغداد نیز هنوز در این ارتباط اظهار نظر نکرده است.

طی هفته‌های اخیر تنش میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی در منطقه بالا گرفته است. مقام‌های ایالات متحده می‌گویند اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد خطر تهدیدهای جمهوری اسلامی جدی‌تر از گذشته است.

«جنگ با » را ندارد اما می‌خواهد مطمئن شود که «جمهوری اسلامی سلاح هسته‌ای نداشته باشد.»

رئیس جمهوری آمریکا افزود: من تنها می‌خواهم که جمهوری اسلامی سلاح هسته‌ای نداشته باشد. آنها نمی توانند ما را تهدید کنند… از همه اینها بگذریم، با همه اتفاقاتی که روی می‌دهد، من کسی نیستم که بخواهد به جنگ دیگری برود. اقتصاد مان آسیب می‌بیند و از آن مهمتر، مردم ما کشته می‌شوند.»

به گزارش صدای آمریکا؛ پرزیدنت ترامپ درباره افزایش تنش با جمهوری اسلامی نیز گفت: «من ترجیح می‌دهم اگر بخواهم حمله‌ای هم کنم، اقتصادی باشد. ما کشوری قوی‌تر از نظر اقتصادی ساخته‌ایم… ما از لحاظ اقتصادی قدرت فوق العاده ای داریم، اگر بتوانم همه چیز را از لحاظ اقتصادی حل کنم، این همان راهی است که من می خواهم.»