پدر جلاد سیاه پوش داعش: پسرم سگ است، حیوان است و به جهنم می رود

0
395

مادر 47 ساله محمد اموازی ،به همراه پدر 51 ساله اش روز یکشنبه در گفتگو با سرویس های امنیتی کویت تایید کردند که فرزندشان همان جلاد سیاه پوش حاضر در ویدئو های هولناک داعش است.
روزنامه کویتی القبس به نقل از پدر جلاد سیاه پوش داعش نوشت که مادر 47 ساله محمد اموازی پس از دیدن فیلم سربریدن جیمز فولی، روزنامه نگار آمریکایی فرزندش را شناخت، در حالی که شوکه شده بود فریاد می زد که ” این پسر من است”.
به گزارش رادیو جی بی، جاسم اموازی گفت که ما از تماشای ادامه فیلم ترسیدیم و اما به هر شکل تا به آخر تماشا کردیم. پسر من فردی مذهبی و متنفر از غرب بود که گمان می کرد مورد آزار قرار گرفته است.
دیگر بستگان محمد اموازی نیز اقدامات او را محکوم کرده و گفته اند که از مرگ او استقبال می کنیم. یکی از پسرعموهای او در کویت که خواست نامش فاش نشود گفت که “ما از او متنفریم و مرگ او باعث شادی خانواده خواهد شد.”
به گفته پلیس مخفی کویت، محمد اموازی در آخرین تماس خود از ترکیه گفته بود که برای انجام اقدامات انسان دوستانه در حال سفر به سوریه است.
محمد اموازی که این روز ها از او با عنوان نماد بی رحمی و خشونت داعش یاد می شود، 26 ساله و یک بریتانیایی کویتی تبار است که در سال 1990 و پس از حمله صدام به کویت، به همراه پدر، مادر و دو خواهر کوچکترش، در سن شش سالگی به لندن مهاجرت کرد. پدرش در کویت یک افسر بود اما در بریتانیا شغل راننده تاکسی را برای خود انتخاب کرد. جلاد سیاه پوش داعش پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در مدرسه کلیسای مریم به دانشگاه رفت. او در آنجا با بنیاد گراهای اسلامی آشنا شد و بعد فارغ التحصیلی از دانشگاه، در سال 2012 به داعش پیوسته است.
نشریه بریتانیایی دیلی میل، دلیل مهاجرت خانواده اموازی به بریتانیا را متهم شدن آنها به همکاری با عراق و تلاش برای گرفتن تابعیت عراقی، در زمان اشغال هفت ماهه کویت توسط صدام ذکر کرده است. بنابر گفته جاسم اموازی پدر خانواده، او تا سال 2010 در یک سوپر مارکت کار کرده تا هزینه تحصیل پسرش را در رشته کامپیوتر و نرم افزار دانشگاه وست مینستر لندن تامین کند.
آقای اموازی به پلیس کویت گفت که آخرین تماس فرزندش با خانواده در سال 2013 از ترکیه بود.
به گفته رسانه های بریتانیایی، سختگیری های سازمان امنیت داخلی بریتانیا MI5، و تلاش آن برای استخدام محمد اموازی به عنوان یک خبرچین، و همچنین ارتباط او با بنیادگراهای اسلامی در دوران دانشجویی ازجمله دلایل گرایش او به افراطی گری بوده است.