پای یک شهروند خرمشهری روی مین جا ماند!

0
234

یک شهروند اهل «مصلاوی» از توابع خرمشهر، روز چهارشنبه 29 بهمن‌ماه، بر اثر انفجار مین از ناحیه پای چپ دچار قطع عضو و شکستگی شدید در پای راست شد.
بنا به گزارش دریافتی از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در این حادثه انفجار مین که در روز چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ماه 1393 روی داده، «علی سگری» ۳۲ ساله از اهالی روستای مصلاوی از توابع خرمشهر، بر روی مین ضدنفر به جای ‌مانده از جنگ ایران و عراق رفته و در پی این حادثه پای چپ وی قطع و شکستگی شدیدی نیز در پای راست وی ایجاد شد.
گفته شده حادثه انفجار در حالی روی داده است که این منطقه از سوی حکومت، به صورت رسمی منطقه‌ای پاک‌سازی شده و عاری از مین اعلام شده بود.
نسیم خرمشهر گزارش داده که پس از حادثه این شهروند به بیمارستان شهرستان خرمشهر اعزام شهد و پس‌ از آن به دلیل شدت جراحات وارده، جهت عمل جراحی تخصصی به بیمارستان گلستان اهواز منتقل‌ شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است.
مصدومیت و کشته شدن شهروندان بر اثر انفجار مین در مناطق پاکسازی شده خرمشهر به صورت مداوم اتفاق می‌افتد و برخی فعالان این حوزه هشدار داده‌اند که با ادامه بی‌توجهی‌ها به مناطق پر خطر و آلوده به مین، تعداد قربانیان در آینده بیش از آمارهای کنونی خواهد بود.