پایان دیدار ٣ روزه رئیس مجلس سنای فرانسه از تهران

0
150

“ژرار لارشه”* رئیس مجلس سنای فرانسه که به ایران سفر کرده است، امروز دوشنبه ٢١ دسامبر، با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی دیدار و گفت وگو کرد. پس از دیدار لوران فابیوس، وزیرامورخارجه فرانسه از تهران، این دومین مقام بلندپایه فرانسه است که  پس از پایان مذاکرات ١+۵ و امضای توافق‌های “برنامه جامع اقدام مشترک” (برجام)، برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران، به تهران سفر می‌کند.

رئیس مجلس سنای فرانسه، پیش از دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ، با دیگر مقامات بلندپایه حکومت اسلامی از جمله با حسن روحانی، علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی، علی‌اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل علی خامنه‌ای نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژرار لارشه*، در دیدار با حسن روحانی که روز یک شنبه ٢٠دسامبرصورت گرفت، پیرامون روابط دو کشور و تروریسم بین‌المللی به تبادل نظر پرداخت؛ حسن روحانی در این دیدار خواستار مشارکت همگانی برای مبارزه با تروریسم گردید.

ژارلارشه و هیئت همراه وی، پیش از گفت‌و‌گو با حسن روحانی، با علی اکبرهاشمی رفسنجانی و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون آینده روابط فی مابین، تبادل نظرکرده بود.