پایان دور اول مذاکرات محمد جواد ظریف و جان کری

0
326

دور اول مذاکرات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پس از ۱۰۰ دقیقه در هتل «ماندارین» ژنو پایان یافت.

مقامات آمریکا در این باره می‌گویند که گفت‌وگوهای جان کری و محمد جواد ظریف، وزیران امور خارجه آمریکا و ایران، تا پاسی از شب چهارشنبه، ۲۴ دی، ادامه یافت.

ظریف گفت: باید پیشنهادات تازه و جامعی مطرح شود و آمادگی داریم که همه موضوعات را به نتیجه برسانیم اما باید ببینیم که طرف مقابل چقدر آمادگی دارد.

ظریف و کری در این گفت و گوها که نخستین دور مذاکرات در این سطح پس از مذاکرات نوامبر ٢٠١۴ وین و نیز نخستین مذاکرات در سال جدید میلادی است، با یکدیگر برای بررسی سرعت بخشیدن به روند مذاکرات ایران و ۱+۵ بحث و گفت وگو خواهند کرد.

به گزارش ابرنا، ظریف پس از ورود به ژنو به خبرنگاران گفت: ما در حال حاضر به مرحله ای رسیده ایم که ضرورت دارد طرف مقابل تصمیمات خود را بگیرد تا بتوانیم از این طریق به سمت جلو به پیش برویم.

وزیر امور جمهوری اسلامی گفت : باید پیشنهادات تازه و جامعی مطرح شود و آمادگی داریم که همه موضوعات را به نتیجه برسانیم اما باید ببینیم که طرف مقابل چقدر آمادگی دارد.

رادیو فردا نیز در این رابطه گزارش کرد، در این میان گزارش‌های مربوط به پیاده‌روی وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در خیابان‌های ژنو و عکس‌های مربوط به آن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت.

ظریف مذاکرات روز چهارشنبه با آقای کری را «موثر» خوانده و گفته است که تصور می‌کند این مذاکرات «آمادگی طرفین برای حرکت به جلو و تسریع روند مذاکرات را به نمایش می‌گذارد».