پایان حکومت رضازاده در فدراسیون وزنه برداری

0
517

علی مرادی با کسب 24 رای از مجموع 37 رای مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد.

مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری روز دوشنبه به ریاست سید نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان وباحضور وزیر ورزش و جوانان، رباب شهریان نائب رییس کمیته ملی المپیک و 37 عضو مجمع در آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در پایان علی مرادی بار دیگر به ریاست این فدراسیون برگزیده شد.

مرادی ازسال 1373تا سال 1385 ریاست فدراسیون وزنه برداری را برعهده داشت. وی تا سال گذشته دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا نیز بود.

دیگر آراء این مجمع را کوروش باقری(5 رای) و احمد سعادتمند( 8 رای) بدست آوردند و بهروز بهمند و علی رضا میرزایی نیز آرایی کسب نکردند.

هیات های استانهای کرمان ،تهران، خراسان رضوی و کردستان به دلیل دارا بودن سرپرست در این انتخابات شرکت نکردند.

فدراسیون وزنه برداری با توجه به پایان ریاست4ساله حسین رضازاده با سرپرستی حسن طباطبایی اداره می شد.

حسین رضازاده، علی مرادی، عبدالکریم پورکیان احمد آبادی، احمد سعادتمند، بهروز بهمند، علیرضا میرزایی، کوروش باقری، مهدی روحانی، منوچهر رضاخانی و سید عیسی عابدی مشهدی میقانی 10 نامزد ریاست فدراسیون وزنه برداری بودند که از 6 تا 17 دی ماه ثبت نام کردند و صلاحیت شان برای تصدی این پست از سوی نهادهای مربوط تایید شده است.

حسین رضازاده به دلیل اشتغال در شورای اسلامی شهر تهران و به استناد حکم سازمان بازرسی کل کشور و دو شغله بودن از حضور در انتخابات انصراف داد.

وی پیش از این اعلام کرده بود که طبق رای شورای حل اختلاف می تواند در انتخابات فدراسیون وزنه برداری شرکت کند.

پیش ازاین عباس جدیدی، هادی ساعی و احمد دنیامالی از جمله اعضای شورای شهر تهران بودند که برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون ها و یا ادامه مدیریت خود با ممانعت سازمان بازرسی و وزارت ورزش روبرو شدند.

همچنین به غیر از حسین رضازاده، عبدالکریم پورکیان احمدآبادی ،مهدی روحانی، منوچهر رضا خانی و سید عیسی عابدی به نفع علی مردادی استعفا دادند و این انتخابات با حضور پنج نامزد علی مرادی، کوروش باقری، احمد سعادتمند، بهروز به مند و علی رضا میرزایی برگزار شد.