پاسخ وکیل‌ مدافع خانواده هاشمی به توهین یکی از مداحان تندرو

0
169

در واکنش به دعای یکی از مدحان تندرو که خواهان مرگ رفسنجانی شده بود، وکیل‌ مدافع خانواده هاشمی روز یکشنبه گفت :”با توجه به شخصیت حقیقی و حقوقی آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی، ایشان نه تنها شکایتی از مداح توهین‌کننده دارند، بلکه ارشاد و هدایت وی را از درگاه خداوند درخواست می‌کنند”.

هوشنگ پوربابایی وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی ، در مورد واکنش موکلش نسبت به صحبت‌های اخیر یکی از مداحان در برنامه دعای عرفه، اظهار داشت: “آقای هاشمی در برابر توهین‌کنندگان به آیه شریفه سوره روم ” ولا یستخفنک الذین لا یوقنون” (آنان که یقین ندارند، ترا به سبکسری وادار نکنند) اعتقاد دارند و شأن ایشان اجل بر پاسخگویی و طرح دعاوی در مورد چنین افرادی در محاکم کیفری است”.

به گزارش ایسنا؛ پور بابایی افزود:” آقای هاشمی هیچگاه به سخنان سخیف و غیرعقلایی پاسخ نمی‌دهند”.

وکیل خانواده رفسنجانی تصریح کرد: “کسی که خود را مداح اهل بیت می‌داند و می‌خواهد تعالیم اهل بیت را به جامعه منتقل و افراد را با اخلاق و رفتار اهل بیت آشنا کند، اگر خود ناقل موارد توهین‌آمیز باشد جامعه به سخنان وی اعتراض خواهد کرد؛ زیرا خارج از مقتضیات رفتاری و شغلی خود صحبت کرده است، بنابراین نه تنها خانواده هاشمی بلکه کل جامعه به وی معترض خواهند بود”.

هفته گذشته منصور ارضی، مداح مشهور تهرانی که چهره ای جنجالی و ضد اصلاحات است، در مراسم دعای عرفه برای مرگ هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران دعا کرد.

”انشاءالله خداوند مرگ او را برساند!”

این مداح جنجالی در اشاره به رفسنجانی گفته بود :” این فرد اظهارات نادرستی درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا بیان می‌کند و عده‌ای از اطرافیان پول پرست و بی‌غیرتش هم از او حمایت می‌کنند.”