پاسخ همسر احمد منتظری به اتهام‌زنی مکارم: اگر دادگاهی بی‌طرف سراغ داشتم شکایت می‌کردم

0
295

زهرا ربانی املشی، عروس آیت‌الله‌ منتظری در نامه‌ای به مکارم شیرازی، به اتهام‌زنی‌های وی پاسخ داده و با تاکید بر اینکه این اتهامات حتی در نهادهای امنیتی و بازجویی‌ها نیز مطرح نبوده است، از وی خواسته که چنانچه مدارکی در اختیار دارد آنها را منتشر کند تا شنوندگان نسبت به مبانی استدلالی مکارم شیرازی در استنباط احکام الهی سست نشوند.

همسر حجت‌الاسلام‌ احمد منتظری در نامه خود از زبان همسرش نوشته است که اکنون اگر قرار است امر به معروف و نهی از منکر و گفتن حق و حقیقت جرم باشد این هزینه را هم مثل سایر هزینه‌ها به جان می‌خرم و “ربّ السجن احبّ الیّ مما یدعوننی الیه”.

index

احمد منتظری، فرزند آیت‌الله‌ منتظری به دلیل انتشار فایل صوتی جلسه آیت‌الله منتظری با مسئولین قضایی در سال ۶۷ در سایت و کانال تلگرامی به ۲۱ سال حبس تعزیری و سه سال خلع لباس روحانیت محکوم شد. دادگاه احمد منتظری پس از بارها بازجویی در مهرماه سال جاری برگزار شده بود.

مردادماه امسال پس از انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری، احمد منتظری اعلام کرد به اتهام انتشار فایلی صوتی از جلسه آیت‌الله منتظری با مسئولین قضایی در سال ۶۷ در سایت و کانال تلگرامی مرحوم آیت الله منتظری به دادگاه احضار شده است.

متن این نامه که برای انتشار در اختیار کلمه قرار گرفته را با هم می‌خوانیم:

بسمه تعالی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

سلام علیکم؛ جنابعالی در ملاقات مورخ ۱۴/۱۰/۹۵ با دادستان کل کشور، در باره انتشار فایل صوتی مرحوم آیت الله منتظری، مربوط به اعدام چند هزار زندانی که در حال گذراندن دوران محکومیت خود بودند، مطالبی را به شرح زیر فرمودید:

«این در واقع یک حرکت انتقامی از سوی این گروه است، اینها می‌گویند که ما باید انتقام خود را بگیریم ولو اینکه نظام از بین برود، اینها واقعا حرکت انتقامی دارندکه نباید کوچک شمرده شود، بلکه باید آن را بزرگ دید؛ به ویژه هماهنگی که بین اینها و خارج وجود دارد باید خیلی جدی با این مسئله برخورد کرد تا تکرار نشود این مسئله ضربه به امام، نظام و انقلاب بود».

در این باره چند نکته را متذکر می‌شوم:

۱- در چند جمله بالا، حداقل هفت اتهام را مطرح فرموده‌اید: “وجود یک گروه” که به “قصد نابودی نظام” “هماهنگ با خارج” “حرکت انتقامی” “ضربه به امام” ضربه به نظام” “ضربه به انقلاب”. بدون شک اگر دادگاهی بی‌طرف سراغ داشتم شکایت خود را به آنجا می‌بردم.

۲- گفتنی است در دادگاهی که پس از هشت جلسه بازجویی‌های چند ساعته و با توجه به گزارش‌های مراکز اطلاعاتی و امنیتی تشکیل شد، این اتهاماتی که شما به آقای احمد منتظری وارد کردید، یا مطرح نشد، یا با دلایل منطقی رد شده است.

۳- برای اتهامات سنگینی که ظاهراً حتی برای مسئولین اطلاعاتی و امنیتی و دادسرا و دادگاه مطرح نبوده یا ثابت نشده است ولی جنابعالی راحت مطرح فرموده‌اید، چنانچه مدارکی در اختیار دارید مناسب است آنها را منتشر فرمایید تا شنوندگان بیانات شما، نسبت به مبانی استدلالی جنابعالی در استنباط احکام الهی سست نشوند.

۴- جنابعالی در جواب سؤال آیا تهمت زدن به اهل بدعت جایز است؟ (حدیث…فباهتوا) فرموده‌اید: «سند روایت خالی از ابهام و اشکال نیست و مفهومش این است که در جایی که هیچ راهی برای دفع شرّ دشمنی نباشد، می‌توان از بهتان نیز استفاده کرد». (سایت خبر آنلاین) ظاهراً در این جا هم اولاً آقای احمد منتظری را بدعت‌گذار پنداشته‌اید و ثانیاً شرور که برای رفع آن به بهتان متوسل شده‌اید. (خلاف نظر فقهی خودتان)

۵- جنابعالی چگونه توانستید تهمت ضدنظام و ضدانقلاب را به ایشان وارد کنید د‌حالی‌که اگر قرار بود این تهمت‌ها به ایشان و خانواده‌شان بچسبد، هم امروز و هم در رژیم سابق، این همه خود و خانواده در معرض مشکلات و مصائب قرار نمی‌گرفتند.

۶- بحمد‌الله خانواده منتظری مفتخر است که علیرغم اشراف کامل ارگان‌های اطلاعاتی و امنیتی قبل و بعد از انقلاب، امروز هیچ نقطه ضعفی علیه آنان مطرح نشده است و کارنامه آنان در نظر مردم شفاف و پاک است و این اقدام همسرم نیز دفاع از حقوق مردم و آموزه‌های حیاتبخش دین رحمت بوده است.

و در پایان، از زبان همسرم می‌گویم که اکنون اگر قرار است امر به معروف و نهی از منکر و گفتن حق و حقیقت جرم باشد این هزینه را هم مثل سایر هزینه‌ها به جان می‌خرم و “ربّ السجن احبّ الیّ مما یدعوننی الیه”.

والسلام.

زهرا ربانی املشی

۱۸/۱۰/۱۳۹۵