پاسخ دادگاه ویژه روحانیت به دراویش شاکی پس از گذشت سه سال: به دستور مقامات بالا از صدور رأی معذوریم!

0
185

پس از بی‌نتیجه ماندن شکایت جمعی از دراویش گنابادی از آخوندهایی که در تحریک قشریون علیه دراویش نقش اساسی داشتند، قاضی پرونده به یکی از شاکیان گفت: به دستور مقامات بالا از صدور رأی معذوریم!

به گزارش مجذوبان نور، پس از گذشته ۳ سال از شکایت صالح الدین مرادی، کسری نوری به همراه بیش از۴۰ نفر از دراویش گنابادی از ۴ تن از آخوندهایی که در سال ۹۰ نقش اساسی در تبلیغات سوء، تحریک و برپایی تظاهرات علیه دراویش گنابادی در شهرستان کوار داشتند، قاضی پرونده در پاسخ به پیگیری یکی از دراویش شاکی از نتیجه دادرسی این پرونده، گفته است: به دستور مقامات بالا از صدور رأی معذوریم.

در مدت زمانه ساله رسیدگی به این پرونده تنها یک جلسه دادگاه با حضور این ۴ آخوند در مرداد ماه سال جاری تشکیل شد.

این ۴ آخوند با نام‌های شهبازی و قائمی، اکبری و قنبری در شهریور ۱۳۹۰ با پخش اعلامیه‌های موهن و سی دی‌های حاوی مطالب ضد عرفان و تصوف به تحریک دراویش منطقه کوار پرداختند. دراویش بار‌ها به مقامات استان هشدار دادند که تحرکات این چهار آخوند منجر به ایجاد درگیری خواهد شد.

این چهار آخوند به رغم هشدار دراویش، شماری از بسیجی نمایان و قشریون را گردهم آورده و با برگزاری راهپیمایی‌های توهین آمیز، تندرو‌ها را به شورش واداشتند که در جریان این واقعه، نیروهای امنیتی به نفع قشریون وارد میدان شدند و علاوه بر کشتن درویشی جوان به نام مهندس وحید بنانی با کلت کمری، هفت نفر وکیل و فعال حقوق دراویش را که به خبررسانی در مورد این واقعه پرداخته بودند بازداشت کردند.

غائله آفرینی این چهار آخوند، بیش از صد سال حبس برای دراویش این طریقت عرفانی در پی آورد که در این میان هفت وکیل دادگستری به ۶۰ سال حبس محکوم شده و شمار قابل توجهی از دراویش نیز به حبس‌های ۲ تا ۳ سال همراه با تبعید، شلاق و محرومیت‌های اجتماعی مختلف محکوم شدند.