پاریس دوباره فضای امنیتی به خود گرفت

0
212

پلیس فرانسه امروز چهارشنبه از کشته شدن سه تن در عملیات پلیس ضدتروریستی در منطقه سن دنی، در شمال پاریس خبر داد.

نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم فرانسه برای حمله به واحد مسکونی در شمال پاریس آماده می شوند که افراد مسلح مربوط به حملات پاریس در آن پنهان شده اند.

به گزارش رسانه های درون مرزی، عملیات نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم فرانسه از ساعت چهار و نیم صبح امروز در محله سن دنی در شمال پاریس آغاز شد و همچنان ادامه دارد. تبادل تیراندازی زمانی آغاز شد که نیروهای پلیس به یک ساختمان برای بازداشت افرادی که به حملات اخیر پاریس ارتباط داشتند، حمله کردند. چند بالگرد نظامی در عملیات پلیس فرانسه مشارکت دارند. ترددها در این محله پاریس ازجمله تردد اتوبوسها و مترو به طور کامل متوقف شده است.

بعضی شاهدان از شنیدن صدای هفت انفجار در این منطقه خبر دادند. شماری از افراد در این منطقه بازداشت شدند و صدای تیراندازی به طور مستمر شنیده می شود. نیروهای پلیس فرانسه در این منطقه کمربند امنیتی ایجاد کردند. اطلاعات ما نشان می دهد پلیس فرانسه به دنبال صلاح عبدالسلام برادر ابراهیم عبدالسلام یکی از عاملان انتحاری است.

پلیس فرانسه امروز چهارشنبه از کشته شدن سه تن در عملیات پلیس ضدتروریستی در منطقه سن دنی، در شمال پاریس خبر داد.

بنا بر اعلام این منبع، عملیات مذکور که در چارچوب تحقیقات درباره حملات مرگبار شامگاه جمعه در پاریس صورت گرفته است، همچنان ادامه دارد.

منابع فرانسوی می گویند هدف از عملیات در شمال پاریس بازداشت عبدالحمید اباعود مغز متفکر حملات اخیر است. نیروهای ارتش نقش حمایت کننده از نیروهای امنیتی فرانسه را ایفا می کنند. ما نخستین بار شاهد حضور نیروهای ارتش نه تنها در خیابانهای پاریس بلکه در مترو و مراکز گردشگری این شهر هستیم.

بر اساس این گزارش، شاهدان عینی در نزدیکی منطقه یاد شده از شنیده شدن صدای انفجار خبر دادند.

همچنین، دادسرای پاریس روز چهارشنبه اعلام پنج نفر در عملیات ضدتروریستی پلیس فرانسه در سن دُنی بازداشت شدند.
براساس گزارش گاردین، صالح عبدالسلام و یک مظنون دیگر در آپارتمانی در منطقه سن دنی سنگر گرفته‌اند. براساس اعلام پلیس ملی فرانسه، این عملیات همچنان ادامه دارد و وزارت دادگستری فرانسه نیز گفته است که عملیات در آستانه پایان یافتن است. طبق گزارش رسانه‌های فرانسوی، شش مظنون در آپارتمان هستند. براساس گزارش اسکای نیوز، نیروهای ویژه از این منطقه خارج شدند.

 روزنامه گاردین با اعلام اینکه حدود یک‌ساعت است صدای تیراندازی به گوش نمی‌رسد، گزارش داد که عملیات ضد تروریستی در شمال پاریس اندکی آرام گرفته و گزارشاتی منتشر شده مبنی بر اینکه مظنونان یا کشته و یا بازداشت شده‌اند. همچنین سایت اینترنتی النشره گزارش داد، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز نشست فوق‌العاده‌ای را در کاخ الیزه با حضور مانوئل والس، نخست‌وزیر و برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه برگزار می‌کند.