پاریس خواستار آزادی فوری دو شهروند فرانسوی بازداشت شده توسط جمهوری اسلامی 

0
191

وزارت امور خارجه فرانسه روز پنحشنبه بازداشت و دستگیری دو شهروند این کشور توسط جمهوری اسلامی را تایید کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد.

در این گزارش ضمن اعلام این مطلب یادآور شد که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز گذشته از دستگیری دو فرد اروپایی به اتهام «بی ثبات کردن کشور» خبر داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای تصریح کرد: «دولت فرانسه این دستگیریِ بی اساس را محکوم می کند و خواستار آزادی فوری دو شهروند فرانسوی است.»

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه تاکید شده است که مقام‌های این کشور «کاملاً بسیج» شده‌اند و این وزارتخانه ضمن احضار کاردار سفارت جمهوری اسلامی در پاریس به سفیر فرانسه در تهران ماموریت داده تا در رایزنی نیز با مقامات جمهوری اسلامی زمینه دسترسی کنسولی به افراد بازداشت شده را فراهم کند.

یورونیوز به نقل از فرانس‌پرس نوشت؛ جمهوری اسلامی روز چهارشنبه بدون اشاره به ملیت افراد دستگیر شده اعلام کرده بود که دو «اروپایی» را که «سازمان‌دهنده آشوب و بی‌نظمی» در کشور بوده‌اند، بازداشت کرده است.

وزارت اطلاعات در بیانیه ای رسمی بدون اشاره به تاریخ دستگیری این افراد و محل وقوع آن، اعلام کرد: دو اروپایی که با هدف ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی جامعه وارد کشور شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به ادعای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی افراد دستگیر شده ماموریت داشته‌اند که از اعتراض‌ها و تجمع‌های صنفی برای مقاصد سیاسی و ایجاد ناامنی در کشور سواستفاده کنند.