“پارک ژوراسیک” هم به جمع میلیارد دلاری‌ها پیوست

0
797

با عبور فروش نسخه سه بعدی فیلم “پارک ژوراسیک” ساخته استیون اسپیلبرگ از مرز یک میلیارد دلار این فیلم هم در باشگاه آثاری با فروش بالای یک میلیارد دلار قرار گرفت.

“پارک ژوراسیک” در سال 1993 ساخته شد و دنیای دایناسورهای عظیم‌الجثه را پیش چشم مخاطبانش قرار داد. البته در آن زمان نمی‌شد که به موفقیت‌هایی تا این اندازه دست یابد اما این روند تا امروز هم ادامه دارد و به مدد فروش نسخه سه بعدی آن در باشگاه میلیاردی‌ها قرار گرفته است.

نسخه سه بعدی “پارک ژوراسیک” از آوریل امسال اکران جهانی اش را آغاز کرد و فروش این فیلم را به 1.9 میلیارد دلار رساند.

رسیدن به این رقم به معنی این است که این فیلم در فهرست پرفروش ترین فیلم های تاریخ، در مکان سیزدهم قرار گرفته و با فیلم هایی چون “آواتار” و “تایتانیک” رقابت می کند.

بخش مهمی از این فروش در چین به دست آمده و این فیلم همین هفته در افتتاحیه نمایشش در چین فروشی 6.3 میلون دلاری را ثبت کرد.

به گزارش سینما خبر به نقل از امپایر آنلاین، “پارک ژوراسیک” با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته مایکل کرایتون پزشک و نویسنده آمریکایی ساخته شد. این فیلم درباره جزیره ای است که یک دانشمند موفق می شود در آنجا دایناسورهایی را بازسازی و تولید کند. او این جزیره را پارک گردشی می کند، اما وقتی کنترل آنها از دست کامپیوترها خارج می شود، دایناسورها آدم ها را می خورند….

استیون اسپیلبرگ بعدا چندین فیلم دیگر در ادامه همین داستان ساخت.