ویگو مورتنسن برای دومین بار از حضور در فیلمی از کوئنتین تارانتینو جا ماند

0
335

ویگو مورتنسن چهره مشهور مجموعه فیلم‌های«ارباب حلقه‌ها» برای دومین بار از حضور در فیلمی از کوئنتین تارانتینو جا ماند.

 ویگو مورتنسن آشکار کرد که چند ماه پیش در حال مذاکره برای نقش‌آفرینی در فیلم وسترن جدید کوئنتین تارانتینو که همه انتظارش را می‌کشند بوده است اما او به خاطر تداخل برنامه‌های کاری نتوانست در «هشت منفور» بازی کند.

ستاره مجموعه فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» در مصاحبه‌ای با گرنت‌لند گفت سال گذشته با تارانتینو ملاقات کرده و برای حضور در فیلمش امتحان هم داده بود اما آن موقع گرفتار پروژه‌های خصوصی از جمله «Juaja» که خود مسئولیت تهیه‌کنندگی‌اش را هم بر عهده داشت و «دور از انسان‌ها» بوده است.

مورتنسن گفت: آره ما با هم ملاقات کردیم… تارانتینو می‌خواست تا پایان سال فیلمبرداری و تمرین را آغاز کند و برنامه کاری من با آن جور درنمی‌آمد. این تنها دلیلی بود که وارد این پروژه نشدم. اگر می‌شد، فکر می‌کنم کار کردن با تارانتینو خیلی خیلی جالب می‌شد. به نظرم او خیلی باهوش و بامزه است. ای کاش «هشت منفور» برایم عملی می‌شد، اما همین است – یا تا پایان با یک فیلم همراه هستی یا نه.

مورتنسن همچنین در این مصاحبه اعلام کرد که پیش از این برای حضور در فیلم کلاسیک سال ۱۹۹۲ تارانتینو یعنی «سگ های انباری» نیز تست بازیگری داده بود و می‌خواست نقش یکی از افرادی که در آن دزدی شکست‌خورده حضور داشتند بازی کند.

او اضافه کرد: آقای… یادم نیست کدام‌شان بود، خلاصه یکی از آن‌ها بود. شاید هم برای ایفای نقش دو شخصیت تست داده بودم. خیلی بهم خوش گذشته بود. در یکی از برداشت‌ها کاری کردم شخصیتم اهل آمریکای لاتین باشد. یادم می‌آید در یکی از دفترهای کوچک کمپانی فاکس بود. فیلمنامه بخش شخصیتم را با هاروی کایتل خواندم.  

در «هشت منفور» دمیان بیچر، ساموئل ال. جکسون، کرت راسل، جنیفر جیسون لی، والتون گاگینز، تیم راث، مایکل مدسن و بروس درن جلوی دوربین رفته‌اند. تایید شده که چنینگ تیتوم هم نقشی در این فیلم دارد. بیشتر بازیگران این فیلم پیش از این نیز با تارانتینو همکاری داشته‌اند، اما برای لی، بیچر و تیتوم این اولین باری خواهد بود که در یکی از پروژه‌های تارانتینو شرکت می‌کنند.

داستان این فیلم ۶ تا دوازده سال بعد از جنگ داخلی آمریکا در ایالت برفی وایومینگ اتفاق می‌افتد. جان روت (راسل) شکارچی خلافکاران و فراری دستگیرشده‌اش دیزی دومِرگ (لی) به سمت شهر رِد راک می‌روند که روت در آنجا لقب دار زننده را به خود اختصاص داده و می‌خواهد دومرگ را به دست عدالت بسپرد. میان راه آن‌ها با دو غریبه آشنا می‌شوند: سرگرد مارکیس وارن (جکسون) سرباز سابق سیاه‌پوست که تبدیل به شکارچی خلافکاران معروف شده و کریس منیکس (گاگینز) جنوبی مرتدی که ادعا می‌کند کلانتر جدید شهر است. این چهار نفر که در توفان شدید راه خود را گم می‌کنند، تصمیم می‌گیرند در مغازه کوچک مینی پناه بگیرند. چهار چهره ناآشنا یعنی باب (بیچیر)، ازوالدو موبری (راث)، جو گیج (مدسن) و ژنرال سنفورد اسمیترز (درن) به آن‌ها خوش‌آمد می‌گویند.

تارانتینو فیلمنامه «هشت منفور» را نوشته و خود آن را کارگردانی خواهد کرد. این فیلم که در تلوراید فیلمبرداری می‌شود توسط ریچارد گلدستین، استیسی شر و شنون مک‌اینتاش تهیه شده است. هاروی واینستین، باب واینستین و مک براون از تهیه‌کنندگان اجرایی آن هستند.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،فیلم «هشت منفور» در سال ۲۰۱۵ توسط کمپانی واینستین اکران خواهد شد.