ویدا موحد از زندان آزاد شد

0
290

ویدا موحد معروف به اولین دختر خیابان انقلاب که هشتم آبان 97 بازداشت و به یک سال حبس محکوم شده بود از زندان آزاد شد.

پیام درفشان وکیل مدافع ویدا موحد با اعلام این خبر گفت: طبق آنچه مسئولان قضایی اعلام کردند، با تقلیل مجازات موکل موافقت شده و با اعطای مرخصی، الباقی مدت حبس وی نیز مورد بخشش قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بر این اساس، موکل ساعاتی پیش به صورت کامل از زندان آزاد شد.

ویدا موحد معروف به «دختر خیابان انقلاب» از سوی شعبه 1091 مجتمع قضایی ارشاد به اتهام تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.بر اساس آنچه پیشتر پیام درفشان وکیل ویدا موحد گفته بود: بنا بر گزارش پلیس (کلانتری انقلاب) که در پرونده موجود است، هفتم آبان سال 97، موکل بالای گنبد فیروزه ای میدان انقلاب رفته و تعدادی بادکنک رنگی در دست داشته که به سبب گردآمدن جمعیت و ایجاد اخلال در عبور و مرور خودروها، بازداشت و به مرجع قضائی برای رسیدگی اعزام می شود. با توجه به اینکه برای مرتبه دوم این امر توسط ویدا موحد انجام می شد و مرتبه اول منجر به ایجاد مجموعه اقدامات مشابه شده بود، در نتیجه مرجع دادسرا وارد انجام تحقیقات برای بررسی ابعاد امر شد و قرار بازداشت صادر کرد تا تحقیقات انجام شود.

به گفته درفشان، موکلش نقش برنامه ریزی نداشته و ابراز کرده صرفا می خواسته ابراز شادمانی شخصی کند و به سبب اینکه فعل شخصی اش متصف به سایر اشخاصی که خارج از کشور رفتند و سعی کردند از مساله استفاده سیاسی کنند نشود، حتی از هرگونه ابرازنظر در رسانه های خارجی پرهیز کرده است که مبادا مورد بهره برداری سیاسی و جنجال توسط اشخاص شود.

در نتیحه قاضی با توجه به وضعیت موکل که مادر است و طفل خردسال دارد، جهت تسریع در امور آزادی اش حتی شخصا در همان جلسه دادرسی اقدام به صدور و تایپ دادنامه کرد و حکم به یکسال محکومیت یعنی کمترین میزان حبس برای اتهام تشویق به فساد و فحشا داد.