وکیل «علیرضا گلی‌پور» زندانی سیاسی: دادستان تهران مانع اجرای قانون می‌شود

0
301

وکیل «علیرضا گلی‌پور» زندانی سیاسی در زندان اوین می‌گوید وضعیت سلامت او بسیار وخیم است اما مقامات قضایی از اعزام او به خارج از زندان برای درمان خودداری می‌کنند.

«آزیتا قره‌بیگلو» وکیل آقای گلی‌پور گفت گلی‌پور به علت استرس‌های عصبی، فشارهای جسمی و روحی به بیماری‌هایی از جمله صرع، عفونت ریه و بیماری قلبی دچار شده است.

به گفته خانم قره‌بیگلو، این زندانی سیاسی طبق قانون ۵۲۲ قانون آئین دادرسی کیفری در ابتدا به پزشکی قانونی، سپس به کمیسیون پزشکی معرفی شده و پزشکان متخصص متفق القول حکم ارائه درمان در خارج از محیط زندان را برای او صادر کرده‌اند اما این حکم «بیش از چهار ماه است که توسط دادستان تهران، عباس جعفری دولت آبادی که وظیفه اصلی او اجرای صحیح قانون است نقض می‌شود.»

آقای گلی‌پور ۱۱ مهر ۱۳۹۱ بازداشت و در دادگاهی به قضاوت قاضی صلواتی به اتهام جاسوسی، توهین به رهبری و هواداری از سازمان مجاهدین خلق به ۳۹ سال و ۹ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱۲سال حبس کاهش پیدا کرد.

آزیتا قره‌بیگلو به صدای آمریکا گفت علیرضا گلی‌پور نزدیک به یک ماه است که به دلیل عدم معالجه تحت نظر پزشک متخصص به دفعات دچار خونریزی بینی و تشنج شده و در طول این مدت در حال دریافت پلاکت خون بوده است.

این وکیل دادگستری گفت، هفته گذشته مسئولین زندان نامه اعزام آقای گلی‌پور به بیمارستان طالقانی «به صورت تحت‌الحفظ با پابند و دستبند» را صادر کردند اما علیرضا گلی‌پور به دلیل نبود دکترهای متخصص در بیمارستان طالقانی و الزام «تحت‌الحفظ» بستری شدن حاضر نشد به بیمارستان اعزام شود.

به گزارش صدای آمریکا؛ ماده ۵۲۲ قانون آئین دادرسی کیفری ایران به صراحت عنوان می‌کند برای زندانیانی که مداوای آنها در داخل زندان امکان‌پذیر نیست، تعلیق حکم صورت می‌گیرد و فرد می‌توانند برای معالجه با قید وثیقه از زندان آزاد شود.