وودی آلن مردادماه با ˝یاس آبی˝ روی پرده نقره‌ای..

0
241

درام ˝یاس آبی˝ جدیدترین ساخته سینمایی وودی آلن، کارگردان، بازیگر و نویسنده شناخته شده و صاحب سبک آمریکایی، از روز 26 ماه جولای 2013 (4 مردادماه) روانه پرده‌های سینماهای جهان می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، وودی آلن فیلمنامه “یاس آبی” را همانند آثار قبلی‌اش، خودش به رشته تحریر درآورده و داستان آن درباره بحران‌های زندگی یک زن است که برای ملاقات با خواهرش به سانفرانسیسکو رفته است.woody-allen-2

کمپانی پردیدو پروداکشنز تهیه و تولید این فیلم را برعهده داشته و پیتر سارسگارد، کیت بلانشت، آلدن ارنریچ، الک بالدوین، بابی کاناوال، مایکل استالبرگ، اوئیس سی.کی، کیم کوف، سالی هاوکینز، مکس کسلا، اندرو دایس کلای، چارلی تاهان، ونسا رز و استیون ویگ بازیگران درام سینمایی “یاس آبی” هستند.

نوازندگی کلارینت

همان‌گونه که از موسیقی فیلم‌هایش مشهود است، آلن از دوست‌داران جدی موسیقی جاز است. خود او از نوجوانی کلارینت می‌زد. او کلارینتی با سیستم انگشت‌گذاری قدیمی معروف به سیستم آلبرت به کار می‌برد. سال‌ها است که او همراه با گروهی از دوستانش هر دوشنبه شب در هتلی در نیویورک جاز دیکسی‌لند می‌نوازند. وودی آلن حتی برای گرفتن جایزه اسکار فیلم آنی هال به هالیوود نرفت، چرا که مراسم اسکار با برنامه نوازندگی دوشنبه‌شب‌های او هم‌زمان بود.