وطن فروشان، هموطن فروشان…

7
451

یک دانمارکی ایرانی الاصل مدعی شد
اکثر پناهنده های ایرانی به دروغ و بخاطر منافع اقتصادی به دانمارک می آیند
یک دانمارکی ایرانی الاصل از سیاستهای سختگیرانه وزیر تازه مهاجرت و امور اتباع بیگانه دانمارک دفاع کرد.
پس از مناظره جنجالی وزیر مهاجرت و اتباع خارجه دانمارک با شبکه دو تلویزیون ملی این کشور و بالا گرفتن انتقادها از خانم «اینگر استوی برگ» در شبکه های اجتماعی، ژاله توکلی یک مثلا فعال اجتماعی و سیاسی ایرانی الاصل مدعی شد که اغلب پناهنده های ایرانی که به دانمارک آمده اند، کیس های دروغین دارند و این کشور را بخاطر مزایای اقتصادی فراوانی که در خدمت پناهنده ها قرار می دهد انتخاب کرده اند.
خانم ژاله توکلی که در سن ۱۲ سالگی و به همراه پدرش به دانمارک آمده است در نوشته ای که به نقل از وی در روزنامه بی. تی منتشر شده است، مدعی شده در سفرهای مکرری که دایما به ایران دارد، تمام جوانان درباره دانمارک و فضای سیاسی اجتماعی آن کاملن مطلع بوده اند و حتی می دانستند که بلوک قرمز و آبی در این کشور به چه معناست.
به نوشته این روزنامه خانم توکلی همچنین مدعی شده است که جوانهای ایرانی با او درباره هله ترونینگ اشمیت و سیاستهای حمایتی اش از پناهنده ها سخن گفته اند.
این فعال سیاسی در ادامه با دادن حق به خانم اینگر استویبرگ نوشته است که اغلب پناهجوهایی که به دانمارک می آیند به خاطر حمایتها اقتصادی دولت این کشور از پناهجوها این کار را می کنند و مشکل سیاسی چندانی اغلب آنها با رژیم ایران ندارند و اساسا از نظر ایشان هیچ مشکل سیاسی ، اجتماعی،فرهنگی ای در ایران وجود ندارد.
خانم توکلی به نوشته این روزنامه پیش از پیوستن به حزب لیبرال در حزب ائتلاف یکپارچه به رهبری خانم یوهانه اشمیت یوهانسن عضو بوده که این حزب دست چپی او را بدلیل اختلاف نظرش در بحث چگونگی مواجهه با خارجی ها و پناهنده ها از این حزب اخراج کرده اند.
به نوشته روزنامه بی. تی خانم توکلی در سال ۱۹۹۱ به همراه پدرش به دانمارک آمده است و این روزنامه با وجود دانمارکی بودن وی (داشتن اقامت دایم و پاسپورت دانمارکی)همچنان او را یک خارجی معرفی کرده است.
ژاله توکلی که به دروغ خود را در این مصاحبه نماینده ایرانیان دانمارکی معرفی کرده است که با حملات لفظی جدی ایرانیان در فیس بوک دروغ بودن ادعایش اثبات شد، همچنین در بخش دیگری از نوشته اش اغلب پناهنده ها را متهم به ارائه کیسهای دروغی کرده و جوان ایرانی را مثال زده که به دروغ به مقامات دانمارک گفته بوده که پدرش در ایران گم شده (او را ربوده اند) اما خانم توکلی موفق شده تلفن پدر این جوان را پیدا کند و با او درباره فرزندش حرف بزند که ناگهان پدر این فرد تلفن را قطع کرده است.البته ایشان هیچ اظهاری از اینکه در ایران چه می کردند؟چرا دو پاسپورتی هستند؟وچرا با وجود اینهمه امنیت و عدم مشکل در ایران به کشورشان باز نمی گردند؟در مورد ترددهای فراوانشان به سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاک و شرکت در میهمانی های سفارت،یا پولهای باد آورده ای که ایشان را قادر کرده است در یکی از مهمترین قسمتهای تجاری کپنهاک فروشگاهی که حداقل پنجاه ملیون قیمت دارد یا ویلای باشکوهشان که مطمئنا از درامد کنتانت یلپه پناهندگی خرید نشده؟یا ماجرای فیلمسازیشان درایران که چطور وزارت ارشاد مجوز به ایشان به این راحتی داده اما فیلمسازان کشور با داشتن شهروندی ایران قادر به اخذ ان نیستند و در مورد پژوهششان در ایران هیچ اطلاعاتی ارائه نکردند.
خانم توکلی همچنین مدعی شده است که پناهنده های ایرانی واقعی سالها در ترکیه عذاب می کشند اما پناهنده های دروغین خودشان را به دانمارک می رسانند و با تقاضای پناهندگی آنها موافقت می شود و حق پناهنده های واقعی را به این ترتیب آنها می خورند.
همچنین در صفحه فیس بوک این روزنامه و در جایی که بحثهای فراوانی در کامنتها درباره نوشته تنها خارجی حامی وزیر تازه امور اتباع خارجه دانمارک منتشر شده است، یکی از کاربران فیس بوک عکسی را از خانم توکلی منتشر کرده که برای اینگر استوی برگ بلندگویی بدست گرفته تا او سخنرانی کند.
من چندین بار این خبر را خواندم و مرتب به این فکر می کردم که قیمت شعور،شرف،آزادگی ………چقدر است؟ براستی ما چگونه ما شدیم؟چطور می شود یک ایرانی ،در این شرایط دشوار کنونی که دولتی در دانمارک سر کار آمده تا عمده ترین برنامه اش که ممانعت از حضور پناهنده هاست را اجرا کند،این خانم اتش بیار معرکه شده و بهانه دست کسانی می دهد که با سرنوشت هموطناش بازی کنند.این جمله ایشان که اغلب پناهجوهایی که به دانمارک می آیند به خاطر حمایتها اقتصادی دولت این کشور از پناهجوها این کار را می کنند و مشکل سیاسی چندانی اغلب آنها با رژیم ایران ندارند و اساسا از نظر ایشان هیچ مشکل سیاسی ، اجتماعی،فرهنگی ای در ایران وجود ندارد ،مجبورم می کند آخرین گزارش آقای احمد شهید از ایران را مجدد مرور کنم،به تعداداعدامها،نبود آزادی بیان،نبود آزادی دسترسی به اطلاعات،نبود آزادی تجمعات مسالمت آمیز،نبود احزاب و گروههای سیاسی،نبود آزادی مذهب،وضعیت نا به سامان معیشتی،حجاب اجباری،نابرابری جنسیتی،نبود آزادی برای تراجنسی ها،وضعیت کودکان کار،رشد فحشا در جامعه ،رشد خشونت،اسید پاشی،سیستم حکومتی دیکتاتوری،وضعیت کودکان کارو…………..و با خودم فکر می کنم آگاهانه یا از روی نادانی ،نتایج این گونه خیانت ها چه آسیب هایی می تواند به مردم ایران بزند،کاش آنهاییکه شعور حرف زدن ندارند ،شرافتمندانه سکوت می کردند.ادمهایی مثل ایشان که هیچ اگاهی از کشور ایران و و ضعیت دشوار جامعه ندارند اگر اندکی قدرت تامل داشتند می توانستند درک کنند تک تک دلایل بالا برای اینکه ایرانی مجبور به ترک وطن شود کافیست،گزارش احمد شهید را می بندم و فکر می کنم تا هموطن ستیزانی مثل ژاله توکلی وجود دارند ،جمهوری اسلامی زالو وار خون ایران و ایرانی را خواهد مکید،چرچیل بدرستی گفته بود برای استثمار ،یک اکثریت ابله و یک اقلیت خائن کافیست.
نهم جولای دوهزار و پانزده
سهیلا زرندی
http://www.bt.dk/politik/overraskende-stoette-flygtning-bakker-op-om-stoejberg

7 نظرات

  1. خود پتی عارش چطور رفته دانمارک.
    این خوبه هنوز توی فرودگاه لس نجلس افسر افسر اداره مهانرت که زنی ایرانی در درگاه ورودی ؛فرودگاه نشسته که پاسپورت و اجازه ورود رو کنترل میکنه به بیشتر ایرانیهایی که با ویزا میان گیر میده و میپیچونه که شما اومدید که بر نگردید و با کوتاه کردن مدت ویزا و محدود کردن اجازه ورودشون عملا راه پناهنده شدن رو به هموطنان دشوار یا غیر ممکن میکن.

  2. فقط ميتونم بگم : ژاله توكلى ادم وطن فروش و بيسوادى هست كه براي خودنمايي كردن و معروف شدن دست به هر كارى ميزنه.
    از طرف ما خودش را نماينده و سخنگوى ايرانيان دانمارك معرفي كرده.
    چون خودش سواد فارسي نداره پدرش را واسطه ميكنه كه جواب مردم را بده.
    ژاله توكلى جزو كسانى هست كه باعث خجالت و شرمندگى ما ايرانيا هست .

  3. خانم توکلی و پدر و مادر گرامیشان همگی‌ توده‌ی هستند و باید هم از جمهوری اسلامی طرفی‌ و پشتیبانی‌ کنند از این جهت نمی‌شه به آنها ایراد گرفت

  4. سایت دانمارک خبر متنی در باره شخص من نوشته است که در ۲۴ ساعت اخیر خودشان خبر را یک یا دو بار تصحیح کرده اند. ولی باز هم اشتباه دارد. پنج تا غلط جدی وجود دارد که اقای جلالی فراهانی باید جوابگو باشند.
    1 من در هیچ حزبی عضو نیستم و به حزب لیبرال ونستره نپیوستم.
    2 از حزب اینهیدسلیست اخراخ نشدم بلکه خودم ترک کردم و اونها حتی ناراحتی خودشان را اعلام کردند
    3 من اصطلاحات اغلب و اکثریت را در مورد پناهجویان ایرانی هیچ جا استفاده نکردم ولی اقای جلالی فراهانی از خودشون در اورده
    4 گفته های من در مورد دانش یک گروه خاصی از جوانان ایرانی که من مشخصا با انها در مورد قوانین پناهندگی در اوروپا صحبت کرده بودم بوده است. و نه تمام جوانان ایرانی طبق نوشته ایشون.
    5 و اقای جلالی فراهانی بیشتر از این همه هم باز از خودشان در اوردند که من نوشته ام اغلب پناهجویان ایرانی حتی با رژیم ایران هم مشکلی ندارند.
    اخه اقای احمد جلالی فراهانی چه کاره هستید خبرنگار یا داستانباف؟

  5. hej jaleh.
    du er selv stadig ikke accepteret fra vores vejen i dk, vi iranaer er flygtet fa vores land, fordi dine prældre er landsforæder,. vores land iranvar de bedste land i hele verdan med fredhed der stadg væk findes ikke i dk. din far er jeslamisk tilhængere . du kan og skal ikke fordømme folk og de unge iranaer i iran. de har meget information af alt, de er ike ligesom de unge dansker der tænker bare på penge eller hygger sige sammen med deres venner og holde fest….. jaleh vi tilgiver aldrig dine forældre og vi anekender dig ikke som en medlem eller agent fra iraner. hyg dig sammen med tyrkiske mand ,

  6. tak for din barmhjertelig jaleh. du har mistet alle der trode på dig. du har tidligere har været musavis tilhænger , og musavi er en del af prøststyrrelse og vil ikke have frihed iran , han var ligesom din far der er landsforæder, jaleh du kan heller ikke forstår de unge menneker i iran, så bedømme kke folk

  7. همانطورى كه ديگر دوستان هم اشاره كردند به اين مطلب چگونه است كه ژاله تو كلى ٣٦٠ درجه تغيير جهت داده كسى كه در تظاهرتها شركت مى كرد و شعار مرگ بر حكومت اسلامى سر مى داد حالا دست توى دست رژيم گذاشته و در كنارشان عكس مى گيرد واقعا ننگ به تو ژاله توكلى خائن كه براى حفظ منافع شخصى خودت و شايد هم خانواده ات اينگونه بر عليه هم ميهنان خودت حرفهاى مفت مى زنى برات متاسفم كه چقدر زود رنگ عوض كردى،حالا بگو با چه مبلغى جمهورى ننگين اسلامى تو رو خريدارى كرد شما كه ادعا مى كنى براى ديگران چطورى خودتون دو پاسه هستيد و از اين طرف مرگ بر جمهورى اسلامى سر مى ديد و از طرفى به ايران سفر مى كنيد البته اين هم از شيوه هاى خود رژيمه كه تو هر چى خواستى به ما فحش بده خيالى نيست همين كه خودت با ما هستى كافيه ،همين كه اينجا براى ما ادم فروشى مى كنيد كافيه،همين كه تك تك مخالفان ما رو به ما معرفى مى كنيد كافيه
    جمهورى اسلامى بدنبال چنين افرادى مثل تو مى گرده ژاله توكلى كه البته اين كارها رو مى كنى براى اينكه بتونى از اين طريق راهى باز كنى براى وارد شدن به اينده و هدفهاى شخصى خودت ولى اينو بدون ننگ دارم بگم كه هم ميهنم هستى كه اينگونه خودتو به رژيم فروختى !!!

نظرات بسته است