وزیر کشور: درصورت نزدیکی داعش به مرزها دخالت می‌کنیم

0
167

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه هفتادوسومین جلسه شورای اجتماعی کشور و در جمع خبرنگاران گفت: در مورد اجرای قوانین در مورد اتباع افغان، هفته پیش با حضور نماینده سازمان ملل، وزیر مهاجرین افغانستان و کشور پاکستان جلسه‌ای برگزار شد که همه اعضای جلسه از عملکرد کشور جمهوری اسلامی ایران درخصوص اتباع افاغنه تشکر کردند.

وزیر کشور درخصوص فعالیت داعش و نزدیکی به مرزهای کشور جمهوری اسلامی گفت: موضوع داعش به عنوان یک فرقه غیرانسانی و با توجه به آسیب‌های انسانی که در حوزه‌های مختلف در محدوده‌هایی که فعالیت می‌کنند شاهد آن هستیم باید به صورت جدی این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

رحمان‌فضلی ادامه داد: همجواری کشور ما با کشورعراق حتما ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما تاکنون با تسلطی که بر مرزهای کشور داشته‌ایم، هیچ حادثه‌ای رخ نداده است. وجود این گروه در کشور عراق و محدوده‌ای با فاصله ۵۰ کیلومتری از مرزهای ایران، قطعا لزوم توجه ما را می‌طلبد و اگرقصد داشته باشند به مرزهای کشور نزدیک شوند، قطعا دخالت می‌کنیم و این موضوع را نیز رسما به کشور عراق اعلام کرده‌ایم.

وی درخصوص فعالیت داعش در کشور افغانستان و پاکستان نیز گفت: در افغانستان و پاکستان متاسفانه زمینه فعالیت این گروه وجود دارد که در سفر رییس جمهوری افغانستان به کشورمان اعلام شد که کشور افغانستان عزم جدی برای مقابله با این گروهک تروریستی دارد که قطعا کشور ما نیز برای این امر آماده همکاری‌های لازم خواهد بود.

وزیر جمهوری اسلامی تاکید کرد: کشور آمریکا وقتی که ادعای فرماندهی نیروهای ائتلاف را دارد، باید پاسخگو باشد که چرا اقداماتش علیه این گروهک تروریستی موثر نبوده و تنها اقداماتی در کشور عراق موثر بوده که توسط مردم و نیروهای عراقی انجام شده که بیشتر این عملیات‌ها به دعوت آیت‌الله سیستانی برای مقابله با گروهک تروریستی داعش انجام شده است.