وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رأی اعتماد نگرفت

0
130

جلس شورای اسلامی ایران به رضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان رأی اعتماد نداد. همزمان دو وزیر پیشنهادی دیگر یعنی علی اصغر فانی و رضا فرجی دانا برای وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم توانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

به گزارش خبرگزاری های ایران و صدای آمریکا، در جلسه دیروز (۵ آبان)، آقای صالحی امیری ۱۰۷ رای موافق، ۱۴۱ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع گرفت. آقای فانی ۱۸۵ رای مثبت، ۵۳ رای منفی و ۲۴ رای ممتنع و آقای فرجی دانا ۱۵۹رای موافق، ۷۰ رای مخالف و ۳۲ رای ممتنع آورد.

محمدحسن فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس گفته است که چهارشنبه پیش رو مهلت قانونی سه ماهه برای سرپرستی وزاتخانه های بدون وزیر پایان می یابد.

در جلسه روز یکشنبه، الیاس نادران، نماینده مجلس رضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت ورزش و جوانان را به «دریافت رشوه، صدور دستور شکنجه، مشارکت در قاچاق و همچنین دست داشتن در اعتراضات پس از انتخابات ۱۳۸۸ متهم کرد. او گفت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از متهمان پرونده فساد مالی در شرکت بیمه ایران است. آقای صالحی امیری این اتهامات را «تهمت‌» خواند و آنها را رد کرد و گفت که از ابتدای انقلاب «در خدمت حکومت اسلامی و ولایت فقیه بوده است.» او گفت سینه اش پراست از اسرار نظام و اگر بنا به «پرده دری» باشد خیلی حرف ها برای گفتن دارد.

قبلا قرار بر این بود که جلسه رای اعتماد روز یکشنبه به وزیران پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارتخانه های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و علوم، تحقیقات و فناوری از تلویزیون به شکل زنده پخش شود. این تصمیم صبح روز یکشنبه لغو شد.