وزیر دفاع یمن: به مقابله با رویکردهای مداخله‌جویانه جمهوری اسلامی در یمن ادامه می‌دهیم

0
122

سپهبد محمد المقدشی وزیر دفاع یمن یکشنبه11 اکتبر 2020 تاکید کرد که مسئولیت بر همگان ایجاب می‌کند در جنگ اساسی برای مقابله با خطر توسعه‌طلبی‌های جمهوری اسلامی که برای تبدیل یمن به منطقه‌ای وابسته به این کشور تلاش می‌کند، متحد شوند.

وزیر دفاع یمن با بیان این‌که « نگاههایمان به صنعا و صعده دوخته شده و هیچ مانعی در برابر بازپس‌گیری سرزمین‌، کرامت و تحقق هدف مورد نظر وجود ندارد»، پشتیبانی نیروهای مشترک ائتلاف عربی به رهبری پادشاهی سعودی در حمایت از دولت قانونی یمن برای برقراری مجدد امنیت و ثبات در یمن و مقابله با طرح‌‌های برهم زننده امنیت ملی عربی، را با ارزش خواند.

این اظهارات وزیر دفاع دولت قانونی یمن هنگام بازدید او از یگان‌های نظامی مستقر در کوهها و جبهه‌های نبرد واقع در اطراف صنعا پایتخت یمن ابراز شد.

محمد المقدشی طی آن اظهارات پیشروی‌ها و پیروزی‌های ارتش ملی یمن در نبرد علیه شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی در امتداد جبهه‌های جنگی در استان‌های الجوف، صعده، حوالی البیضاء، اطراف صنعا، مأرب و در سایر جبهه‌ها را مورد تحسین قرار داد.

او همچنین افزود که «نگاههایمان به صنعا و صعده دوخته شده و هیچ مانعی در برابر بازپس‌گیری سرزمین‌، کرامت و تحقق هدف مورد نظر وجود نداشته و هیچ گزینه‌ای در برابر ما جز تحقق پیروزی حتمی یا نیل افتخار شهادت و نثار جان در راه دفاع از این خاک پاک وجود ندارد».
این در حالی است که وزیر دفاع یمن همچنین نشستی را به فرماندهی منطقه نظامی هفتم و در حضور فرماندهان لشکرها، یگان‌ها و گردان‌های نظامی برگزار کرده و طی آن به شرحی درباره سیر عملیات‌های میدانی، گوش داد.

العربیه نوشت؛ وزیر دفاع یمن همچنین خواستار آن شد تا همه نیروها و طرف‌ها برای وحدت کلمه و صف‌آرایی در برابر دشمن حوثی متحد شده و از هر گونه اختلافات، مناقشات و سخت‌گیری‌هایی که تنها دشمنان از آن سود خواهند برد، بپرهیزند.