وزیر دفاع: روس ها با اعلام خبر حضور جنگنده هایشان در همدان، بی معرفتی و خودنمایی کردند

0
139

وزیر دفاع گفت: موتور «اوج» هم بر روی پهپادها و هم هواپیماهای جت آموزشی و پشتیبانی نزدیک قابل نصب است.

حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درخصوص خرید جنگنده‌های سوخو30 از روسیه گفت: این هواپیما، جنگنده خوبی است و ما هم برای خرید آنها پاسخ منفی از روسها نشنیدیم.

وی ادامه داد: در این باره در حال مذاکره هستیم و امیدواریم این زمان، خیلی به درازا نکشد و بتوانیم خبرهای خوبی به ملت ایران بدهیم.

وزیر دفاع درخصوص تانک «کرار» نیز که چندماه قبل خبر آن را داده بود گفت: این تانک با مدل تانک T-90 قابل مقایسه است که متناسب با شرایط آب و هوایی ما طراحی و ساخته شده و درضمن نقایص تانک T-90 را هم ندارد.

زیردریایی بومی «فاتح»، از دیگر موضوعاتی بود که وزیر دفاع به آن اشاره کرد و گفت: این زیردریایی از فناوری بالایی برخوردار است که قرار بود در سوم خرداد الحاق شود اما دوستان نداجا تردیدهایی داشتند که در حال رفع آنها هستیم.

دهقان تصریح کرد: فاتح اخیرا در دریا تست شده و در این کلاس به دنبال خرید خارجی نیستیم.

وی در بخش دیگری از این گفت به موضوع حضور هواپیماهای روسی در ایران اشاره کرد وگفت: این حضور به درخواست دولت سوریه بود و بنا بود طی آن، روس‌ها بخشی از توان هوایی خود را به سوریه منتقل کنند.

وزیر دفاع ادامه داد: با توجه به اینکه تروریستها در سوریه توسط امریکا و عربستان بصورت جدی تجهیز شدند، لذا لازمه مقابله با آنها حملات سنگین زمینی و پشتیبانی زیاد هوایی بود که در این راستا از پایگاه نوژه استفاده کردند.

وی در عین حال تصریح کرد: ما نه پایگاهی به روس‌ها دادیم نه قرار است آنها در ایران بمانند بلکه این کمکی بود که ما امکان نشست و برخواست و سوخت گیری را به آنها دادیم و در واقع این یک همکاری عملیاتی بود.

وزیر دفاع نحوه اعلام خبر این حضور از سوی روس‌ها را نوعی خودنمایی و بی معرفتی از طرف آنها عنوان کرد.

چندی پیش حسین دهقان بیان داشته بود که حضور هواپیماهای روس در پایگاه هوایی همدان ربطی به مجلس ندارد.