وزیر دفاع بریتانیا: آماده کمک به متحدان‌مان در منطقه‌ایم

0
259

پنی موردانت، وزیر دفاع بریتانیا گفته است که نیروی دریایی ویژه بریتانیا در منطقه خلیج فارس مستقر شده و صورت بحرانی شدن اوضاع در آنجا آماده کمک به متحدانش و به آمریکا در برابر جمهوری اسلامی است.

پنی موردانت، وزیر دفاع بریتانیا روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت (۲۱ مه) در مجلس عوام و ضمن پاسخ مثبت به این سوال که آیا در صورت بحرانی شدن اوضاع در خلیج فارس بریتانیا آمادگی کمک به متحدان خود را دارد، گفت نیروهای نظامی این کشور در حال حاضر در منطقه مستقرند.

او افزود: «ما سرمایه‌گذاری کلانی در این منطقه کرده‌ایم و در وهله اول تلاش می‌کنیم با متحدان و شرکایمان برای کاهش تنش‌ها همکاری می‌کنیم». او هم‌چنین گفت که کشورش تلاش می‌کند «از مسائلی که پشت حوادث اخیر قرار دارد، مطلع» شود.

اشاره وزیر دفاع بریتانیا به حمله پهپادی به دو ایستگاه انتقال نفت عربستان در سه شنبه هفته گذشته و”حمله خرابکارانه”به چهار نفت‌کش در بندر فجیره امارات متحده عربی در روزهای قبل از آن است.

به گزارش دویچه وله؛ خانم موردانت تاکید کرد «بریتانیا در نگرانی های ایالات متحده، اروپا و شرکایش در خلیج فارس درباره اقدامات بی ثبات‌کننده جمهوری اسلامی، سهیم است» و تاکید کرد: «ما به همکاری تنگاتنگ برای کاهش تهدیدات امنیت منطقه‌ای با متحدان و شرکای خود ادامه می‌دهیم».