وزیر خزانه داری آمریکا از احتمال بازگشت تحریم های سنگین علیه جمهوری اسلامی خبر داد

0
174

استیو منوشن وزیر خزانه داری آمریکا، از احتمال بازگشت تحریم های سنگین علیه جمهوری اسلامی خبر داده است. آقای منوشن، دیروز در یکی از کمیته های مجلس نمایندگان گفت هنوز نمی داند رئیس جمهوری تحریم های تعلیق شده علیه جمهوری اسلامی را مجدداً تمدید خواهد کرد یا خیر. اما، اگر تمدید نکند، تحریم ها خود بخود احیا می شوند.

اعضای کمیته فرعی مجلس نمایندگان برای تخصیص بودجه می خواهند بدانند تصمیم دولت ترامپ در مورد توافق هسته ای با جمهوری اسلامی چیست.

استیو منوشن، وزیر خزانه داری آمریکا می گوید تحریم های بسیار سنگینی علیه جمهوری اسلامی در راه است: «در صورتیکه رئیس جمهوری تصمیم بگیرد به تعلیق تحریم ها ادامه ندهد، هم تحریم های درجه اول و هم درجه دوم مجدداً اعمال خواهند شد و به نظر من تأثیر بسیار بسزائی در اقتصاد جمهوری اسلامی خواهند داشت.»

یک ماه به ضرب الاجل پرزیدنت ترامپ برای تعیین سرنوشت برجام باقی است. دیپلمات های آمریکا باید بتوانند در این مدت با همتایان اروپایی خود در مورد توافق به یک هم نظری برسند.

داچ روپرسبرگر، نماینده دموکرات از ایالت مریلند تاکید بر هدفمندی مذاکرات دارد.
پاسخ آقای منوشن محتاطانه است: «ما در شورای امنیت ملی خیلی روی این مسئله تعمق و کار کرده ایم…اطلاعات محرمانه بسیاری را مرور کرده ایم و با همتایان اروپایی خود تبادل نظرهای بسیار کرده ایم. نمی گویم رئیس جمهوری چه تصمیمی خواهد گرفت. اما خیلی واضح به متحدین گفته ایم که می خواهیم آمریکا و جهان را از عواقب اقدامات منفی جمهوری اسلامی، مانند آنچه در سوریه می بینیم، محفوظ نگاه داریم.»

نماینده دموکرات از ایالت نیویورک، خواستار اطلاعات در باره اقدامات وزارت خزانه داری برای جلوگیری از ارسال پول از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به حزب الله لبنان بود.

منوشن: «گروه عظیمی در خزانه داری دست اندر کار این امر است. به شما اطمینان می دهم هر شرکتی که ما در مورد آن اطلاعات داریم و مرتبط بوده، یا تحریم شده یا در شرف تحریم شدن است.»

به گزارش صدای آمریکا؛ وزیر خزانه داری آمریکا در مورد نگرانی های ابراز شده از عواقب تمدید نکردن تعلیق تحریم های علیه جمهوری اسلامی توضیح داد که این امر به معنای خروج آمریکا از توافق نیست، بلکه بر اساس مصوبه کنگره، تحریم های اولیه و رده دوم بطور خودکار مجدداً عملی می شوند.