وزیر خارجه یمن: دخالت‌های جمهوری اسلامی دلیل اصلی بی‌ثباتی منطقه است

0
32

احمد بن مبارک، وزیر امور خارجه یمن، روز سه شنبه 4 خرداد گفت که دخالت‌های جمهوری اسلامی در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه دلیل اصلی بی‌ثباتی و بی‌امنی در کل منطقه است.

وزیر خارجه یمن همچنین به نقش جمهوری اسلامی در طولانی‌تر شدن جنگ در این کشور اشاره کرد و گفت: «رژیم جمهوری اسلامی با حمایت از شبه‌نظامیان حوثی در مسیر تلاش‌های صلح همواره سنگ‌اندازی کرده است.»

این سخنان وزیر خارجه یمن در کنفرانس دانشکده شرق‌شناسی وابسته به «آکادمی علوم روسیه» در مسکو بیان شد.

احمد بن مبارک در این کنفرانس به تلاش‌های صلح دولت قانونی یمن و پاسخ مثبت دولت این کشور به تمام ابتکارات ارائه شده برای پایان دادن به جنگ و دستیابی به صلح دائم اشاره کرد و گفت آخرین این تلاش‌ها ابتکار عربستان سعودی و تلاش نمایندگان ایالات متحده و سازمان ملل متحد در یمن بود.

به گزارش العربیه؛ او بر اهمیت نقش روسیه در تحقق صلح در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه تاکید کرد و با اشاره به توافق استکهلم بر ضرورت گرفتن درس عبرت از این توافق و برطرف کردن نواقص آن در هر توافقی در آینده تأکید کرد.

وزیر خارجه یمن گفت که تعامل با مسائل مربوط به بحران یمن مستلزم عدم تقسیم قضایای مهم این کشور و در نظر گرفتن همه مسائل جامع برای تحقق صلح پایدار و دائم است.

بن مبارک سیاست حوثی‌ها در ایجاد بحران‌های انسانی به ویژه در رابطه با رساندن مشتقات نفتی و مواد غذایی به مناطق نیازمند را تلاش این گروه برای کسب دستاوردهای سیاسی و تامین مالی جبهه‌های جنگ خود علیه مردم یمن دانست و گفت که این گروه هیچ گونه اهمیتی برای رنج و مشقت مردم یمن قائل نیست.