وزیر خارجه سعودی: جمهوری اسلامی دشمن همگان است

0
227

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربی سعودی، روز پنج‌شنبه 13 فوریه 2020 گفت که جمهوری اسلامی دشمن همگان است.

فیصل بن فرحان گفت که سیاست سعودی در قبال پرونده فلسطین ثابت است و ریاض از هر تلاشی برای حل و فصل قضیه فلسطین استقبال می‌کند.

او اخبار منتشر درباره برگزاری نشست سعودی-اسرائیل را رد کرد و تاکید کرد: «روابط کشورهای عربی با اسرائیل منوط به راه‌حل مورد توافق دو طرف (فلسطین و اسرائیل) است.»

وزیر امور خارجه سعودی افزود: «با تمام قدرت در کنار فلسطین ایستاده‌ایم و ارتباطی با اسرائیل نداریم.»

او درباره جمهوری اسلامی نیز گفت که جمهوری اسلامی دشمن همگان است و درباره سودان نیز تاکید کرد که سودان یک کشور دارای حاکمیت ملی است که خودش منافعش را ارزیابی می‌کند.

پیش از این خادم الحرمین الشریفین، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، پادشاهی عربی سعودی در تماسی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرده بود که «موضع سعودی در قبال فلسطین و حقوق ملت فلسطین از زمان ملک عبدالعزیز تا کنون ثابت است و این کشور در کنار ملت فلسطین ایستاده و آنها را در مسیر تحقق خواست‌هایشان حمایت می‌کند.»

به گزارش العربیه؛ محمود عباس نیز از پادشاه سعودی برای توجهش به قضیه فلسطین و موضع ثابت و حمایتگر سعودی از دولت و ملت فلسطین تشکر کرده بود.