وزیر خارجه سعودی: جمهوری اسلامی باید به حمایت از تروریسم در منطقه پایان دهد

0
173

ابراهیم العساف، وزیر امور خارجه پادشاهی عربی سعودی روز جمعه 31 می 2019 از جمهوری اسلامی خواست از حمایت و تامین مالی تروریسم در منطقه دست بردارد.

العساف گفت که نگرانی‌ها درباره جمهوری اسلامی به حمایت این کشور از تروریسم محدود نشده و توسعه توانایی‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را نیز شامل می‌شود.

وزیر خارجه سعودی در یک نشست خبری مشترک با عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج، تاکید کرد که کشورهای عربی و خلیجی خواهان برقراری صلح با جمهوری اسلامی هستند.

او گفت که سیاست پادشاهی عربی سعودی واضح است و این کشور در 40 سال گذشته و از زمان انقلاب در ایران، بارها و بارها خواستار برقراری روابط صلح‌آمیز و سازنده با جمهوری اسلامی شده است.

العساف افزود موضع سعودی و امارات پس از حملات تروریستی به دو ایستگاه تقویت فشار نفت و حمله به کشتی‌های اماراتی، از سوی طیف گسترده‌ای از کشورها مورد تایید قرار گرفت.

او گفت آنچه در حال حاضر رخ می‌دهد این است که سعودی کشوری باز و مرتبط با دیگر کشورها و جمهوری اسلامی کشوری منزوی در جامعه جهانی است.

به گزارش العربیه؛ وزیر امور خارجه سعودی درباره موضع فلسطین درباره نشست بحرین که با حمایت آمریکا برگزار خواهد شد و بخش اقتصادی برنامه صلح آمریکا به شمار می‌رود، گفت: «این موضوع به برادران فلسطینی ارتباط دارد.»