وزیر خارجه انگلیس: توافق با ایران بر روی میز است و می تواند منعقد شود؛ شکاف های کمی بین 1+5 و ایران باقی مانده است

0
173

خبرنامه ملّی ایرانیان؛ ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس طی مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت: شکاف های کمی بین قدرت جهانی و ایران باقی مانده است.

ویلیام هیگ ضمن “بسیار دشوار” خواندن مذاکرات گفت که نمی تواند دقیقا بگوید که چه زمانی توافق بین ایران و گروه ۱+۵ در مورد برنامه اتمی ایران حاصل می شود

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا گفته است که سرانجام می‌توان در مذاکرات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران به توافق دست یافت.

هیگ امروز امروز یکشنبه ۱۰ نوامبر به بی‌بی‌سی گفت: “طرح دستیابی به توافق بر روی میز است و این توافق می تواند عملی شود.”

مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ که به مدت سه روز در ژنو سوئیس در جریان بود، روز گذشته بدون دستیابی به توافق قطعی پایان یافت.

دو طرف موافقت کرده اند که دور بعدی مذاکرات در ۲۰ نوامبر ( ۲۹ آبان) برگزار شود.

وزیر امور خارجه بریتانیا مذاکرات را “بسیار دشوار” توصیف کرد و گفت که نمی تواند دقیقا بگوید که چه زمانی توافق بین ایران و گروه ۱+۵ در مورد برنامه اتمی ایران حاصل می شود.

هیگ در پاسخ به این سوال که چرا مذاکرات بدون نتیجه متوقف شد، گفت که هنوز هم اختلافاتی بین ایران و سایر کشورها از جمله آمریکا، روسیه و بریتانیا وجود دارد.

وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: “اختلافات جزیی وجود دارد. شما از من می پرسید سر چه چیزی اختلافات پیش آمد، من در پاسخ می گویم در موارد زیادی توافق حاصل شد.”

آقای هیگ افزود: “این مذاکرات، مذاکراتی بسیار دشوار است. اما انجام این مذاکرات برای ایجاد صلح و امنیت جهانی در چند سال آینده بسیار مهم است. به همین دلیل ما در مورد آن پافشاری می کنیم.”

وزیر امور خارجه بریتانیا در بخش دیگری از این گفتگو گفت که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در این مورد کاملا متحد هستند و نسبت به سه سال گذشته مواضع نزدیکتری به هم دارند.

آقای هیگ گفت: “همه ما به ایران یک چیز می گوییم و از توافقی مشترک حمایت می کنیم. به همین دلیل طرف ایرانی باید به دقت در این مورد فکر کند.”