وزیر خارجه استرالیا: برای آزادی سه تبعه خود در ایران در حال رایزنی هستیم

0
177

وزارت خارجه استرالیا می گوید که در تلاش است تا از راه های دیپلماتیک زمنیه آزادی سه شهروند این کشور را که به تازگی در تهران دستگیر شده اند، فراهم کند.

ماریز پین، وزیر خارجه استرالیا که پیش تر وجود انگیزه سیاسی در دستگیری و بازداشت سه شهروند کشورش در ایران را رد کرده بود در تازه ترین اظهارات اعلام کرده است که در راستای اقدامات دیپلماتیک برای حل این بحران هفته گذشته با همتای خود در دولت جمهوری اسلامی گفتگو کرده است.

وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا روز سه شنبه گذشته تایید کرده بود که دو زن استرالیایی-بریتانیایی و یک مرد استرالیایی که با یکی از این دو زن دوست بوده طی ماه های اخیر در ایران دستگیر و بازداشت شده اند.

در بیانیه وزارت خارجه استرالیا همچنین ضمن اشاره به هویت اتباع بازداشت شده در ایران از دو تن از آنها به عنوان مارک فیرکین و جولی کینگ نام برده و تصریح شده بود که فرد دوم تابعیت دوگانه استرالیایی – بریتانیایی داشته اشت. در این بیانیه از فرد سوم که وی نیز تابعیت دوگانه استرالیایی – بریتانیایی داشته نامی برده نشده و به جزیئات مربوط به انگیزه دستگیری آنها اشاره ای نشده بود.

به گزارش یورونیوز؛ برغم تایید دستگیری افراد یاد شده طی سه روز گذشته، وزیر امور خارجه استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که دولتش از بیش از یک هفته گذشته تلاش برای آزادی این سه شهروند را آغاز کرده است.