وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با ولیعهد سعودی: رفتار تهدیدآمیز رژیم جمهوری اسلامی تحمل نخواهد شد

0
192

وزیر خارجه ایالات متحده عصر چهارشنبه ۲۷ شهریور به وقت آمریکا در پیامی در توئیتر بر حمایت واشنگتن از ریاض تاکید کرد.

مایک پمپئو که به ریاض سفر کرده است در این توئیت گفت با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درباره حملات بی‌سابقه اخیر به زیرساخت‌های نفتی در شرق عربستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وزیر خارجه آمریکا با بیان این که ایالات متحده در کنار عربستان سعودی ایستاده و از حق این کشور برای دفاع از خودش حمایت می‌کند گفت، رفتار تهدیدآمیز رژیم جمهوری اسلامی تحمل نخواهد شد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه در بدو ورود به عربستان نیز حمله به تاسیسات نفتی عربستان را «اقدام به جنگ» نامید و گفت: «این حمله علیه عربستان سعودی و خاک آن‌ها انجام شده و اقدام به جنگ مستقیم علیه آن‌‌ها محسوب می‌شود.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود که آمریکا در پی تشکیل ائتلافی با حضور متحدان اروپایی و عربی برای بازدارندگی در مقابل جمهوری اسلامی است.

شورشیان حوثی، شبه نظامیان شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی در یمن، روز شنبه اعلام کردند تاسیسات «بقیق» و «خریص» متعلق به شرکت دولتی «آرامکو» را در شرق عربستان هدف حمله قرار داده‌‌اند.

ایالات متحده جمهوری اسلامی را مسئول این حملات که با استفاده از پهپاد و موشک انجام شده می‌داند و معتقد است که از شمال عربستان – و نه از سمت جنوب و از خاک یمن – انجام شده است.

پرزیدنت ترامپ پیشتر در روز چهارشنبه گفت ما در مقطعی هستیم که می‌دانیم چه اتفاقی افتاده است و افزود ظرف ۴۸ ساعت آینده «تحریم‌های بسیار قابل‌توجهی» علیه جمهوری اسلامی وضع خواهیم کرد.

به گزارش صدای آمریکا؛ وزارت خارجه آمریکا نیز در توئیتی جمهوری اسلامی را دولت اول حامی تروریسم در جهان دانست و گفت کازار فشار حداکثری دولت پرزیدنت ترامپ تا زمانی که رژیم جمهوری اسلامی رفتار بی‌ثبات‌کننده خود را دنبال می‌کند ادامه می‌یابد.