وزیر خارجه آمریکا: در صورت شکست برجام گزینه‌های دیگری را دنبال می کنیم

0
209

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی با هدف توسعه برنامه هسته‌ای تسلیحاتی خود در روند مذاکرات اتمی وین «وقت‌کشی» کند و تاکید کرد در صورت شکست دیپلماسی واشینگتن «گزینه‌های دیگری» را دنبال خواهد کرد.

جمعه 3 دسامبر 2021، بلینکن که در حاشیه کنفرانس «رویترز نِکست» صحبت می‌کرد، به خبرنگاران گفت که آمریکا آخرین دور مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی را خاتمه داد، چرا که به نظر می‌رسد رهبران جمهوری اسلامی هنوز برای بازگشت به مفاد توافق هسته‌ای جدیت ندارند.

او اظهار داشت: «آنچه طی دو روز گذشته دیدیم این بود که جمهوری اسلامی هنوز برای انجام کارهای لازم به منظور پای‌بندی به تعهدات خود جدی نیست، به همین دلیل این دور از مذاکرات در وین را به پایان رساندیم.»

العربیه به نقل از رویترز نوشت، دور هفتم مذاکرات غیرمستقیم جمهوری اسلامی و آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای، پس از آن‌که مقامات اروپایی از «زیاده‌خواهی»های جمهوری اسلامی ابراز ناخرسندی کردند، روز جمعه متوقف شد. جمهوری اسلامی خواستار لغو تمامی تحریم‌های بین‌المللی و آمریکایی و کاهش دائمی محدودیت‌های برنامه هسته‌ای خود است.