وزیر خارجه آمریکا: جمهوری اسلامی سیامک و باقر نمازی و «همه گروگان‌های آمریکایی» زندانی را آزاد کند

0
275

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در دو هزارمین روز بازداشت سیامک نمازی توسط جمهوری اسلامی و ادامه ممانعت از خروج پدر او، باقر نمازی، از ایران، اعلام کرد که «همه آمریکایی‌های به گروگان گرفته شده‌ یا به ناحق زندانی شده باید آزاد شوند و به عزیزانشان بپیوندند.»

آقای بلینکن این توئیت را روز شنبه ۱۴ فروردین منتشر کرد.

او نوشت: «جمهوری اسلامی ۲۰۰۰ روز پیش سیامک نمازی را به دلیل اینکه شهروند آمریکا بوده است، دستگیر کرد. وقتی پدرش، باقر، برای آزاد کردن او به ایران رفت، او هم زندانی شد و حال ممنوع الخروج است.»

مقامات آمریکایی بارها از جمهوری اسلامی خواسته اند این دو شهروند آمریکایی را آزاد کنند و اجازه دهند که به ایالات متحده بازگردند.

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور جمهوری اسلامی، نیز روز شنبه خواستار آزادی سیامک نمازی و بازگشت او و پدرش، باقر نمازی، و ملحق شدن آنها به عزیزانشان شد.

او با اشاره به دو هزارمین روز زندانی بودن سیامک نمازی نوشته است: «امروز نقطه عطف بسیار بدی برای سیامک نمازی و همه کسانی است که دلواپس او هستند.»

صدتی آمریکا نوشت؛ رابرت مالی نوشته است تا زمانی که سیامک و پدرش به عزیزانشان نپیوندند «آرام نخواهیم گرفت.» نماینده ویژه آمریکا در امور جمهوری اسلامی، در این توئیت نوشته است که «این اقدامات نفرت انگیز و بازداشت های نادرست به قصد امتیازگیری سیاسی باید پایان یابد.»