وزیر خارجه آمریکا: جمهوری اسلامی در «مسیر اشتباه» حرکت می‌کند

0
46

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه «پی بی اس» گفت: جمهوری اسلامی بر خلاف دورانی که برجام را رعایت می‌کرد هم اکنون درموقعیتی است که به تولید مواد شکافت‌پذیر برای ساخت سلاح اتمی نزدیک شده است. وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی تنها چند ماه با تولید این مواد فاصله دارد.

بلینکن درباره کاهش تحریم‌های جمهوری اسلامی تاکید کرد که کاهش برخی تحریم‌ها در مقابل اقدامات عملی جمهوری اسلامی خواهد بود، اما تا رسیدن به چنین نقطه‌ای فاصله بسیاری وجود دارد. او ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی تعهدات خود را در چارچوب برجام انجام دهد، ما هم همان کار را انجام خواهیم داد.

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: جمهوری اسلامی در مسیر اشتباه حرکت می‌کند. جمهوری اسلامی همواره گام‌هایی جهت کاهش تعهدات و محدودیت‌های هسته‌ای برداشته و برنامه هسته‌ای خود را خطرناک‌تر کرده است.

العربیه نوشت؛ جمهوری اسلامی به بهانه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای همواره به کاهش تعهدات برجامی خود پرداخته و اخیرا اقدام به تولید اورانیوم فلزی و افزایش سطح غنی‌سازی کرده است. جمهوری اسلامی همچنین پیشنهاد گفت‌و‌گو با ایالات متحده در چارچوب کشورهای 1+5 را رد کرده و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را نیز متوقف ساخته است.