وزیر خارجه آمریکا آزمایش موشکی را محکوم کرد

0
157

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با انتشار توئیتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی یک موشک برد-متوسط بالیستیک شلیک کرده است و این موشک قادر است بخش هایی از اروپا و هر کجای خاورمیانه را هدف قرار دهد.

او نوشته است: «رژیم جمهوری اسلامی همین الان یک موشک برد-متوسط بالیستیک شلیک کرد که قابلیت حمل چند کلاهک جنگی را دارد.»

وزیر خارجه آمریکا می گوید این آزمایش ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است که جمهوری اسلامی را از هرگونه فعالیت مرتبط با موشک هایی که با قابلیت حمل کلاهک هسته ای طراحی شده اند منع می کند؛ از جمله فعالیت پرتاب موشک با استفاده از اینگونه فناوری موشکی بالیستیک.

مایک پمپئو اضافه کرده است: آزمایش های موشکی و اشاعه موشکی جمهوری اسلامی رو به افزایش است.

او نوشته است: ما این اقدامات را محکوم می کنیم و از جمهوری اسلامی می خواهیم که همه اقدامات مرتبط با موشک های بالیستیک که با قابلیت حمل کلاهک نظامی هسته ای طراحی شده اند را متوقف کند، از جمله پرتاب موشک با استفاده از این نوع تکنولوژی موشک بالیستیک.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود که آن را در توییتر نیز منتشر کرده، افزوده است همانطور که آمریکا مدتی است که هشدار داده، اقدامات جمهوری اسلامی در آزمایش و اشاعه موشکی رو به گسترش است.

به گزارش صدای آمریکا؛ او هشدار داده است که اگر قابلیت بازدارندگی را نتوانیم برقرار کنیم، خطر تشدید سریع و جدی شدن شرایط در منطقه بالا می رود.