وزیر خارجه آلمان: ما برای آزادی ستوده تلاش می‌کنیم

0
213

هایکو ماس می‌گوید محکومیت نسرین ستوده قابل درک نیست و آلمان خواستار آزادی اوست. اتحادیه اروپا حکم هفت سال حبس برای نسرین ستوده، وکیل مدافع حقوق بشر در ایران را محکوم کرده و خواستار “بررسی فوری” پرونده او شده است.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر تأکید کرده که محکومیت نسرین ستوده، فعال حقوق بشر “قابل درک نیست”. او در این پیام نوشته است: «ما خواستار آزادی او هستیم و در گفتگو با جمهوری اسلامی، در آینده هم برای او تلاش خواهیم کرد.»

اتحادیه اروپا هم در بیانیه‌ای که در مورد محکومیت نسرین ستوده صادر کرده، خاطر نشان کرده که  او محاکمه منصفانه‌ای در دادگاه انقلاب تهران نداشته است. اتحادیه اروپا صدور حکم هفت سال حبس برای نسرین ستوده را محکوم کرده است.

pp8

در این بیانیه ضمن تأکید بر فعالیت‌ نسرین ستوده به عنوان وکیل حقوق بشر، مصرانه از جمهوری اسلامی خواسته شده است که حق نسرین ستوده برای درخواست تجدیدنظر مورد توجه قرار گیرد.

یک سخنگوی کمیسیون اروپا گفته است: «صدور حکم حداقل هفت سال حبس برای نسرین ستوده خبر از روندی نگران کننده می‌دهد»

 

اتحادیه اروپا در بیانیه خود به محاکمه ستوده بدون حضور او و ” نقض حقوق او در شمار دیگری از موارد” اعتراض کرده است.

 

اتحادیه اروپا خواستار بررسی فوری حکم نسرین ستوده و همچنین محکومیت شوهر او رضا خندان شده است. رضا خندان به شش سال حبس محکوم شده است.

 

به گزارش دویچه وله؛ نسرین ستوده که سال ۲۰۱۲ برنده جایزۀ حقوق بشر پارلمان اروپا (جایزه ساخاروف) شد از شناخته ‌شده‌ترین فعالان حقوق بشر در ایران است. او خرداد ماه بازداشت شد و از آن زمان تا کنون در زندان اوین به سر می‌‌برد. نسرین ستوده در نامه‌ای از زندان تأکید کرده بود که دلیل بازداشت او ادامه فعالیت‌حرفه‌ای به عنوان وکیل حقوق بشر است.