وزیر اطلاعات: با حرمت‌شکنی و دروغ نمی‌توان از ولایت دفاع کرد

0
332

محمود علوی٬ وزیر اطلاعات با انتقاد از افرادی که با «حرمت‌شکنی و دروغ» می‌خواهند از ولایت دفاع کنند٬ از باب شدن «پرده‌دری و تهمت‌زدن برای اهداف سیاسی» از سوی افرادی که به اسلام احساس «دلبستگی» می‌کنند٬ گلایه کرده است.

به گفته علوی٬ «در نظام جمهوری اسلامی سربازان گمنام امام زمان تا یک حجت شرعی مشخص نداشته باشند، متعرض کسی نمی‌شوند و سراغ مسائل شخصی و لغزش‌ها نمی‌روند.»

وی افزوده «مگر می‌شود ما ادعای مسلمانی کنیم اما برای اهداف سیاسی‌مان دروغ بگوییم و ذهن مردم را مشوش کنیم؟ چه شده که ما با ادعای مسلمانی برای اغراض پست سیاسی راحت دروغ می‌گوییم و با آبرو و حیثیت دیگران بازی می‌کنیم؟ متاسفانه به راحتی تهمت زده می‌شود و به دیگران نسبت ناروا می‌دهند.»

به گزارش تارنمای دیگربان، وزیر اطلاعات این نوع رفتارها را مغایر اسلام دانسته و اضافه کرده «درست نیست برای اهدافمان به کسی که از نظر کارشناسان کار جاسوسی نکرده تهمت جاسوسی بزنیم.»

به گفته وی «الان شایع شده که راحت با آبروی افراد بازی می‌کنند و هر مطلبی عنوان می‌شود…دروغ گفتن برای اهداف سیاسی، تهمت‌زدن، پرده‌دری، حرمت‌شکنی، افشاگری و دوبهم‌زنی متاسفانه باب شده است و این مسائل نه بین کسانی که دغدغه دین ندارند بلکه بین کسانی که احساس دلبستگی به اسلام می‌کنند هم باب شده و خیلی‌ها ناخواسته و نادانسته به دام آن افتاده‌اند.»

علوی باانتقاد از «بعضی‌ها» که «فکر می‌کنند که با حرمت‌شکنی و دروغ می‌توانند از ولایت دفاع کنند»٬ از آنها پرسیده «آیا می‌خواهید با دروغ به انقلاب و نظام کمک و از ولایت دفاع کنید؟ مگر می‌شود ادعای مسلمانی کنیم اما برای اهداف سیاسی دروغ بگوییم و ذهن مردم را مشوش کنیم؟»

وی اضافه کرده «متاسفانه در سال‌های گذشته حرمت‌شکنی باب شده و کسانی که سن و سال آن‌چنانی ندارند به کسانی که سنی از آنها گذشته و برای انقلاب زحمت کشیده‌اند به راحتی توهین می‌کنند. متاسفانه دروغ گفتن در برخی رسانه‌ها، جراید و بولتن‌ها مثل آب خوردن شده است.»

محمود علوی پیش از این نیز نسبت به جاسوس نامیدن افرادی که برخی محافظه‌کاران تندرو برای تحت فشار قرار دادن دولت٬ این اتهام را به آنها وارد می‌کنند و وزارت اطلاعات را نیز در این زمینه مسئول می‌نامند٬ انتقاد کرده بود.