وزیر ارتباطات: فیس‌بوک و یوتیوب رفع فیلتر نمی‌شود

0
174

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از خبرگزاری ها، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران گفته که اجرای فیلترینگ هوشمند به معنی رفع فیلتر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از قبل فیلترشده مانند فیس‌بوک و یوتیوب نیست.

محمود واعظی در حاشیه مراسم پایان هم‌کدسازی تلفن ثابت در سراسر کشور، در جمع خبرنگاران با اشاره به فیلترینگ هوشمند شبکه اجتماعی اینستاگرام اظهار داشت: طبق آنچه که اعلام شده فیلترینگ هوشمند در سه مرحله یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و در مجموع در ده ماه در شبکه اینترنت کشور اجرایی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: فاز اول اجرای فیلترینگ هوشمند با امکان محدودسازی تنها صفحات مجرمانه از شبکه اینستاگرام آغاز شده و ارزیابی روزانه ما نشان از موفقیت این طرح طی چند روز گذشته دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای فیلترینگ هوشمند به معنای رفع فیلترینگ سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از قبل فیلتر شده مانند فسبوک و یوتویوب نیست و این موارد مربوط به تصمیم‌گیری کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است.

وزیر ارتباطات همچنین احراز هویت کاربران را فقط شامل شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: در این شبکه سرویس‌ دستگاه‌های دولتی به مردم ارائه می‌شود که برای جلوگیری از نیاز به کارت ملی و ارائه مدارک شناسایی کاربران می‌توانند از طریق احراز هویت از این خدمات استفاده کنند.