وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا جزئیاتی از تحریم جدید علیه جمهوری اسلامی را اعلام کردند

0
198

وزرای خارجه و خزانه‌داری ایالات متحده دور جدیدی از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی را اعلام کردند که نزدیکان خامنه‌ای و بخشی از حوزه معدن و صنایع ایران را دربر می‌گیرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری که جمعه ۲۰ دیماه برگزار شد،‌گفت: هشت شخص ارشد رژیم جمهوری اسلامی از جمله رییس بسیج که کارش سرکوب مردم است و دیگر مقامات رسمی نزدیک به سیدعلی خامنه‌ای را تحریم کرده‌ایم.

وی افزود: جمهوری اسلامی می‌داند هیچ کدام از دستگیر شدگان دوتابعیتی در ایران گناهکار نیستند و اتهام‌ها علیه آن‌ها ساختگی است. ما به تلاش‌های خود برای آزادی آن‌ها ادامه می‌دهیم.

در این کنفرانس خبری، استیون منوشن وزیر خزانه‌داری آمریکا جزئیات بیشتری از این تحریم را شرح داد. او گفت: همان‌طور که پرزیدنت گفت، به دلیل حمله به سفارت و حمله موشکی علیه مواضع آمریکا در عراق، بر تحریم‌ها علیه رژیم جمهوری اسلامی اضافه می‌شود.

آقای منوشن افزود: تحریم‌های ما علیه صنایع فولاد و آلومینیوم دولت جمهوری اسلامی است و هر فرد یا شخصی که در حوزه ساختمان سازی، نساجی و معدن با دولت جمهوری اسلامی همکاری داشته باشد، تحت تحریم‌های قرار می‌گیرند.

تحریم‌ها بعد از تاکید پرزیدنت ترامپ

به گزارش صدای آمریکا؛ رئیس جمهوری ایالات متحده روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید با اشاره به وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی به دلیل حمله اخیر به پایگاه‌های آمریکا در عراق گفت: «این کار انجام شد. آن‌ها (تحریم‌ها) را افزایش داده‌ایم. تحریم‌ها سخت بود، اما اکنون به صورت اساسی افزایش یافته است.»