وزارت کشور آلمان می‌خواهد پناهجویان به آفریقا بازگردانده شوند

0
155

وزارت کشور آلمان گفت قصد دارد جلوی ورود مهاجران به سواحل اروپا در مدیترانه را بگیرد تا آنها از طریق کشوری سوم برای پناهندگی در اروپا تقاضا کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه آلمانی «ولت ام زونتاگ» نوشت وزارت کشور آلمان طرحی پیشنهاد داده که طبق آن خواستار جلوگیری از رسیدن پناهجویان به آب‌های اروپا در دریای مدیترانه است. بنا به این طرح، او آن خواستار آن شده مهاجران در دریای مدیترانه از آب گرفته شوند و به آفریقا بازگردانده شوند تا مراحل قانونی برای پناهندگی را طی کنند.

در حالیکه آلمان یکی از معدود کشورها با سیاستی بسیار پذیرا برای مهاجران است، وزارت داخلی این کشور اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید سیاستی مشابه استرالیا داشته باشد که در آن مهاجرانی که در دریا گرفته می شوند به مراکز پناهندگی در کشوری سوم فرستاده می شوند تا تقاضای پناهندگی آنها بررسی شود.

روزنامه «ولت ام زونتاگ» به نقل از سخنگوی وزارت داخلی آلمان نوشت «از میان برداشتن امید رسیدن به سواحل اروپا می تواند بسیاری از مهاجران را متقاعد کند که از دست زدن به سفرهای مرگبار و پرهزینه خودداری کنند.»

وزارت داخلی آلمان در توضیح فلسفه این سیاست می گوید «هدف این است که اساس سازمان های قاچاق انسانی از میان برداشته شود و مهاجرها از خطر اینگونه سفرها بدور بمانند.»

بنا به طرح پیشنهادی وزارت داخلی آلمان، مهاجرانی که به مقصد اروپا با قایق یا کشتی وارد دریای مدیترانه شده اند، که اغلب آنها از بندرهای لیبی سفرشان را آغاز می کنند، به کشورهایی چون تونس، مصر، و یا مناطقی در آفریقای شمالی فرستاده شوند تا از آنجا بتوانند تقاضای پناهندگی کنند.

به گزارش صدای آمریکا؛ در این طرح، اگر تقاضای پناهندگی پناهجویان مورد پذیرش قرار بگیرد، آنگاه آنها می توانند به صورت امن، به اروپا سفر کنند.