وزارت خارجه آمریکا: هدف واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت جمهوری اسلامی تغییری نکرده است

0
185

با نزدیک شدن به زمان اجرای بخش دوم تحریم های آمریکا علیه ایران، ایالات متحده می گوید هدفش همچنان به صفر رساندن صادرات نفت جمهوری اسلامی است.

رابرت پالادینو، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «هدف ما همچنان این است که خرید نفت از جمهوری اسلامی در کوتاه ترین زمان ممکن به صفر برسد.»

رابرت پالادینو گفت که این هدف تغییری نکرده است و آمریکا مصمم است سیاست «فشار حداکثری» بر جمهوری اسلامی را به اجرا بگذارد.

او گفت: اعمال چنین سیاستی «استراتژی» آمریکا است. رابرت پلادینو در همین حال افزود که آمریکا آماده است با کشورهای دیگری که سطح خرید نفت خود را از جمهوری اسلامی کاهش می دهند، مورد به مورد، کار کند.

شماری از خریداران نفت جمهوری اسلامی از ایالات متحده خواسته اند که در زمینه اعمال تحریم ها، از خود انعطاف نشان دهد.

ایالات متحده به مشتریان نفت جمهوری اسلامی گفته است انتظار دارد آنها از ۵ نوامبر به بعد دیگر از آن‌کشور نفت خریداری نکنند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش از افزایش بودجه مبارزه با کمپین ارسال اطلاعات گمراه کننده و پروپاگاندا از سوی جمهوری اسلامی، روسیه و چین خبر داد که مخاطبان خارجی را هدف قرار می دهند.

در همین حال، به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حسن روحانی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی گفته است که ایرانی ها در ماه های آینده شاید با سختی های بیشتری روبرو شوند. او این سخنان را در دیدار با کابینه خود که از تلویزیون پخش شد، اعلام کرد. پیش از این حسن روحانی گفته بود که هر آنچه آمریکا می خواهد انجام دهد، پیشتر انجام داده بود.

به گزارش صدای آمریکا؛ بخش دوم تحریم های آمریکا که فروش نفت جمهوری اسلامی را نیز در بر می گیرد، از ۱۳ آبان ماه، آغاز می شود.