ورود به مناطق ییلاقی تفت ممنوع شد

0
198

مسیر ورودی مناطق ییلاقی دره‌گاهان و چشمه تامهر شهرستان تفت در استان یزد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مسدود شد.

این اقدام به دستور ستاد مقابله با کرونای شهرستان و با هدف جلوگیری از تجمعات شهروندان استان یزد در این مناطق انجام شد.

شهرستان تفت، اصلی‌ترین منطقه ییلاقی و تفریحی استان یزد است و مسدودشدن مسیر این ۲ منطقه که از نقاط اصلی تفریح و ییلاقات استان یزد است با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلای شهروندان به آن انجام شد.

علیرضا نوکار، فرماندار تفت در استان یزد  در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه اکثر جمعیت ساکن شهرستان تفت به برای سالخوردگی در معرض آسیب هستند، از تدابیر ویژه در این زمینه خبر داد و گفت: تیمی در میدان امام حسین شهر تفت برای هدایت خودروهای عبوری به سمت کمربندی تفت مستقر شده است.

وی به استقرار تیمی با همکاری شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر شهرستان در پلیس راه ورودی تفت اشاره کرد و افزود: از سرنشینهای خودروهای عبوری با پلاک‌های غیر استان و شهرهای درگیر با ویروس کرونا تست به عمل می‌آید و در صورت مشکوک بودن از ورود آنها ممانعت می‌شود.

فرماندار شهرستان تفت اقدام دیگر ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا را مسدود کردن تفرجگاه‌ها و محدودیت ارائه خدمات در بوستان‌ها و پارک‌ها عنوان کرد و گفت: ورودی تفرجگاه دره گاهان و چشمه تامهر تفت تا اطلاع ثانوی مسدود شد و برای فعالیت بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر محدودیت قائل شده ایم.

نوکار ادامه داد: با همکاری اتاق اصناف تفت مقرر شد کلیه مغازه‌های سطح شهر تفت و مسیر روستای اسلامیه حداقل تا ساعت ۱۵ روزهای جمعه و یکشنبه تعطیل باشند تا با تراکم جمعیت مواجه نشوند همچنین با هماهنگی صورت گرفته در برای مراقبت از ساکنان روستاهای شهرستان، مراکز بهداشتی و درمانی روستائی برای پایش افراد مشکوک به بیماری فعال خواهند بود.

وی از هم استانی‌ها خواست تا از حضور در مناطق ییلاقی این شهرستان در تعطیلات پیش رو خودداری نمایند تا خطری ساکنان مناطق روستایی این شهرستان را تهدید نکند.

تا صبح روز پنج‌شنبه ۵۰۷ نفر بعلت بیماری های تنفسی در مراکز درمانی استان یزد بستری شده بودند که ۱۳۹ نفر بهبود و مرخص شدند؛ هفت نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که چهار نفر از آنان فوت کردند.

به گزارش ایرنا؛ تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد و اصلی ترین منطقه ییلاقی استان یزد محسوب می‌شود.